Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv - vad rekommenderar ni

Produkter
(logga in för att koppla)

Glims

Medlem
Jag har just bytt upp mig till en Canon EOS 5D och tänkte även köpa nytt objektiv. Jag fotograferar ofta hundar i rörelse - arbetande hundar - och ibland är det i skog där det kan vara en aning ljussvagt. Jag kommer inte alltid så nära heller - tacksam för förslag.
 
Du har ju redan svaret när du skriver?

En ljusstark tele-zoom. Tyvärr finns inte såna. Jag skulle satsa på en ljusstark vidvinkel och ett ljusstarkt tele.
 
Obegränsad budget = 135/2.
Ekonomialternativ = 100/2.

Båda är fantastiskt bra och kommer inte göra dig besviken, så länge du kan leva med fast brännvidd förstås.

Sen finns ju förstås 200/2,8 också om du vill ha ännu längre brännvidd. Den är inte heller sååå fasligt dyr men då ett helt steg ljussvagare...
 
Tack

Tack för att ni tog er tid att svara. Nu tror jag att jag vet vad jag vill ha. Satsar på 135/2,0 och ev. ett ljusstarkt vidvinkel senare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.