DennisChristoferAndersson
Ny medlem
Hej! Jag är på jakt efter objektiv till min Olympus Pen E-pl1 men hittar inte så mycket. Är det någon som vet någon hemsida med mycket objektiv till min kamera?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Passar alla min kamera?
Tacksam för alla svar! Kommer beställa hem ett Olympus M.Zuiko Digital 45/1,8 med uv filter då jag är ute efter porträtt och även.kan.fotografera ute i solljus då! Men.tack för en bra sida med objektiv!
Vad var det du menade med ute i solljus? Det objektivet är ljusstarkt så det går fint även när det inte är solljus
UV-filter är tämligen värdelöst ur det perspektivet då det redan finns ett filter på sensorn, något helt annat än med film.Uv filtret tar ju bort en del solljus så det blir bättre bilder
Photo gear shops make good money on UV filters and bags. It's stuff they can sell in addition to the camera. Or give away as an enticement.
Digital sensors are unlike film. We used UV filters (light yellow tint) and Skylight filters (light pink tint) often. While film was sensitive to UV light, digital sensors are not and hence do not need UV filters in even bright sunlight