Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till D90

Produkter
(logga in för att koppla)

RockAlgot

Aktiv medlem
Jag har bestämt mig för att köpa Nikon D90 Kamerahus efter flera vändningar. Men... jag blir inte klokare på objektiven när jag nu läser för o nackdelar om alla möjliga. Vill gärna ha ett allround och har läst om Nikon AF-S DX 18-200/ men så fort jag läser något negativt får jag bara mer o mer beslutsångest.

HJÄLP!

Jag har bestämt mig för att köpa Nikon D90 Kamerahus efter flera vändningar. Men... jag blir inte klokare på objektiven när jag nu läser för o nackdelar om alla möjliga. Vill gärna ha ett allround och har läst om Nikon AF-S DX 18-200/ men så fort jag läser något negativt får jag bara mer o mer beslutsångest.

HJÄLP!

Det blir ett 18-105 faktiskt... får pröva mig fram efter det.

Rent generellt kan man nog påstå att ju större brännviddsomfång ett objektiv har, desto sämre kvalité presterar det.

Ett paket med 18-55 och 55-200 är billigare än 18-200 -- och jag är ganska säker på att du får bättre bilder. Ett annat alternativ är att köpa kameran med 18-105 och sedan köpa ytterligare objektiv när du använt kameran ett tag och vet vad det är du saknar.

Edit: Skrev innan jag sett ditt #2, men du tänkte ju precis som jag i alla fall! ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar