Annons

Objektiv till D60

Produkter
(logga in för att koppla)

Yodas

Medlem
Jag har en Nikon D60 med 2 objektiv.AF-S Nikkor 55-200 1:4-5,6G ED och det som följde med vid köp av kameran AF Nikkor 18-55 1:3 5-5,6 GiII ED.
Jag gillar att fota hundar och då gärna i rörelse. Tacksam för tips från en nybörjare.
/Carola

Ser nu att jag glömt själva frågan;-) Som ska vara; Vilket objektiv kan vara bra till att fota hundar i rörelse?

/Carola

Jag har en Nikon D60 med 2 objektiv.AF-S Nikkor 55-200 1:4-5,6G ED och det som följde med vid köp av kameran AF Nikkor 18-55 1:3 5-5,6 GiII ED.
Jag gillar att fota hundar och då gärna i rörelse. Tacksam för tips från en nybörjare.
/Carola

Ja, jag utgår ifrån att du inte vill ha tips ifrån en nybörjare, trots att det faktiskt var så du uttryckte dig ;-)

Nåväl, du kan använda vilket av de båda objektiven du har som helts. Som du märker har de båda objektiven olika bildvinklar/förstoringar som du måste ta hänsyn till. Gör så att du först tar det ena objektivet och sedan det andra där du försöker komma på så många bildidér som möjligt och bara fota,,,fota fota och fota. Använd dig av lång tid och följ med med kameran för en viss effekt, använd dig av snabb tid för andra effekter o s v. Du förstår, bilder blir till i huvudet samt inte minst av en jävla slump. Man måste träna upp sin kreativitet och fantasi vilket man gör genom att fota fota och åter fota. Sedan har man god hjälp av att titta på andra bilder och skaffa sin idéer och anfallsvinklar. Man får inte bra bilder av att köpa utrustning,och tur är väl det för då vore det inge vidare roligt. Nej, ut med dig nu och använd din kamera och plåta utav bara den. Du skall veta att även hos proffs så kanske man får en lyckad bild av 50, så ge inte upp.
Mvh
JB

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto