Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

objektiv till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

OskarA

Medlem
Har nu bestämmt mig för att köpa en 350D. Jag ska köpa den med orginalobjektivet men vill gärna kompletera med ett objektiv där jag kan komma lite närmre. Nu funderara jag på om man ska skaffa tele objektiv eller macroobjektiv.. kan ni komma med lite förslag på vilket objektiv man skulle kunna köpa för att kompletera 17-50mm.
Priset bör inte vara uppe och sväva i det blå, runt 2500 för nytt eller 1500 för ett begagnat.
 
OskarA skrev:
Har nu bestämmt mig för att köpa en 350D. Jag ska köpa den med orginalobjektivet men vill gärna kompletera med ett objektiv där jag kan komma lite närmre. .
...ja, vad menar du med at komma lite närmre?
En medium-tele, är lite närmre, en long-tele, ennu lite närmre, en macro riktgt nära ( men då måsste DU flytta dig)
Om du klarar ut vad du önskar fotografera, blir det lättare att hjälpa dig.
mvh Erik J
 
OskarA skrev:
ne men det är väl närbilder på blommor och växter, närbilder över huvud taget
Hej Oskar. En Canon EF-S 60/2.8 Macro USM är till salu här på fotosidan. Lite dyr månne, men sök alt. en Tamron 90/2.8 eller Tokina 100/2.8 Tokinan har jag den är mycket bra til relativt små pengar. Den är i tillägg en skaplig mellantele och portrettobjektiv oxå.
mvh Erik J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.