Annons

Objektiv till Canon...

Produkter
(logga in för att koppla)

Blitzman

Medlem
Tjena !
Jag har en Canon 600D med ett 18-135 objektiv men nu efter 25000 bilder vill det inte riktigt vara med längre ! Det börjar att hänga sig / hacka vid zoomning/fokusering. Märker även att en del bilder blir suddiga pga detta så det är väl dags att handla nytt objektiv.
Jag är bara en amatöranvändare och behöver absolut inga proffsgrejer men vill ju ändå inte köpa något som bara är skit !
Vill ha något liknande som det jag har nu, kanske ett 18-200 istället. Har kollat lite på ett Tamron AF 18-200mm F3.5-6.3 Di II Macro A14, EF-S Mount och undrar om det är något att satsa på ? Är ju som bra pris på dom via eBay....
Kom gärna med tips och synpunkter ni som kan och vet ! :)

Mvh M
 
Vill du ha bättre bildkvalité ska du satsa på att dela upp området i två objektiv, exempelvis ett 18-55 och ett 55-250 mm. Stort zoomomfång är bekvämt, men det är också det enda som är bra med det.
 
Till en Crop kamera tycker jag Canon 10-22 mm och 24-105 mm L är en trevlig combo med bra prestanda och dessutom kan du t o m använda samma motljusskydd. 24-105 kan du hitta till mycket bra priser begagnat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.