Annons

Objektiv till Canon 50D

Produkter
(logga in för att koppla)
Köper du ett zoomobjektiv så blir du begränsad. Både fast och zoom har sina begränsningar. Man ska inte förledas att tro att man slipper begränsningar bara för att man väljer ett zoomobjektiv.

Värdesätter du kort skärpedjup och stor ljusstyrka högt, välj då den fasta. Värdesätter du däremot möjligheten att kunna zooma och ändra perspektiv - och inte tycker om att använda benen till att zooma - välj zoomobjektivet.


Menade om han stogd nära en som skejtar t.ex. och inte kan förflytta sig mer bakåt blir han begränsad med det fasta vilket han inte skulle bli med normalzoomen då han kan zooma tillbaka
 
tror jag antigen tar tamron eller sigma, för som jag läst så är det ingen större skillnad på dom bildmässigt men kvalitetsmässigt hur dom är byggda.

tack för era råd och tips ni får gärna fortsätta skriva och komma med tips och ideer allt är välkommnat :D
 
kom på att tänka finns det nått objektiv med is eller liknade för inte så himla mycket pengar men ändå som är bra i ljus och skärpa?

tack!
 
jo normalzoom, funderade på kitobjektivet men ska köpa ett sigma eller tamron måste bara bestämma mig för vilket jag vill ha och läsa om det är nån större skillnad på dom, klura ut alla bokstäver som är på dom och lite sånt.
 
Är kanon nöjd med mitt Sigma 18-50 2,8 EX. Vissa har haft problem med fokus på några men jag verkar ha haft tur. Tamron ska tydligen vara mkt bra dock rör man fokusringen motsatt men man vänjer sig säkert.
 
Själv tycker jag det är värdelöst när ringarna går på fel håll. Vill man vara bakvänd kan man skaffa Nikon. Där går allt på fel håll.
 
Nyfikenhet

Sigma 18-50/2,8-4,5 DC OS HSM till canon har jag sett att ljusstyrkan och bländaren är olika och undrar:
varför är bländaromfång på 3,5 och inte 2.8 och hur på verkar de bilden och ljuset som kommer in?



Ljusstyrka 2,8-4,5
Bländaromfång 3,5-22 / 4,5-22

Mvh FIlip
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.