Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till canon 500D

Produkter
(logga in för att koppla)
17-55 2.8 IS USM är svårslagen om det är en normalzoom man är ute efter.. Sigmas nya motsvarighet är väl den som kommer närmast, fast inte riktigt hela vägen (om än till halva priset, så pris/prestanda är en annan sak).. Känns den bra, så go for it. Svårt att se att du blir besviken. Ljusstyrka, zoomomfång, optisk kvalitet och IS är ett vinnande koncept..

Att komplettera med fast optik är ingen dum idé alls, fast 30a gör sig inomhus, fast 85a gör sig bra utomhus för portträtt och dylikt om 55mm känns lite i kortaste laget.
 
. Canon 55-250 IS rekommenderar jag inte, hellre då Tamron 55-200 för bara 1000:-. Samma skärpa. Extremt prisvärt.

Jag har båda och håller med om att Tamron 55-200 är prisvärt. MEN det saknar IS vilket jag personligen tycker är ett rejäl nackdel för en zoom. Dessutom har ju Canons 55-250 lite mer räckvidd. I procent är prisskillnaden enorm men i kronor handlar det väl om 1500 och det tycker jag det kan vara värt att få IS.
 
Hej. Tackar alle här så mycket för svaren.

Har beställt ett EF-S 15-85mm. hoppas jag det blir en liten bättring. sen skal jag beställa en blixt, undrar om det skiljer mycket från Canon SpeedLite 430EX II vs Canon SpeedLite 430EX.
sen får jag hålla ögonen uppe för ett begagnat EF 35mm f/2

Mvh
Geir
 
Lycka till med ditt fina Canon EF-S 15-85 /3.5-5.6 IS USM jag har detta och är väldigt nöjd med färg och skärpa.

Jag har blixt Canon Speedlite 430 EX ll som fungerar mycket bra,vet inte vad det är skillnad på dom två olika 430EX
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.