ZuljiN skrev:
Det är ju just det. Vad ska man ha det till, nästan omöjligt att svara på för det är ju så mycket och så blandat.Med 28-200 får jag stort omfång och kan hiva kitobejktivet men med 70-300 så kommer jag den där extra biten... ahh, vad göra?
Ja du...det är inte lätt...jag ska inte säga vad du ska göra, men jag kan säga hur jag gjorde när jag var i din situation.
Jag köpte 20D med kitobjektivet.
Hade det i ca 2 veckor när jag insåg att det inte var något för mig.
Visste inte vad jag skulle göra...så jag köpte
50/1.8 II för en billig peng.
På det viset fick jag ett ljusstarkt/billigt alternativ under tiden jag funderade.
Funderade ut vad jag vill fota...vilka krav jag hade...när jag väl bestämmt mig så sökte jag i olika trådar här om dom alternativen jag tänkt mig. Såg även till att få testa lite objektiv.
Givetvis så hade jag ögonen/öronen öppna för andra alternativ under tiden...när jag väl hittat all information så beställde jag först 1 av objektiven...i mitt fall ett 70-200/2.8 IS USM.
Sen beställde jag ett Macro...och förmodligen så kommer det att bli något vidvinkel-zoom så småningom oxå.
Jag är nöjd med dom alternativ jag har idag...dom omfattar det jag fotograferar...men vem vet...om 1 år kanske jag har andra önskemål...den dagen den sorgen.