ZuljiN
Aktiv medlem
God morgon på er. Har en hel drös frågor som jag behöver svar på. Köpte en 350D för en tid sedan och börjar tröttna på kitobjetkivet. Eftersom jag har en resa till USA på gång i sommar tänkte jag köra på lite nya grejjer från BHphoto. Objektivmässigt står det väl mellan Canon EF 75-300 mm f/4-5.6 IS USM och Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II men jag vet inte vilken som är bäst eller mer prisvärd. Behöves verkligen IS? Canon objektiven har väl världsgaranti tycker jag mig ha läst på forumet men hur är det med Sigma?
Behöver även en blixt, vet dock inte vilken. Ska jag köpa en Speedlight 580 eller klarar jag mig med en 420? Fungerar inte ETTL-II med alla EX blixtar? Hur är Sigma EF-500 DG SUPER II och hur fungerar garanti på USA köpta blixtar?
Jag har fler frågor kvar men det här blev väl rörigt så det räcker en tid? =) Väntar nog lite med resten, hehe.
Behöver även en blixt, vet dock inte vilken. Ska jag köpa en Speedlight 580 eller klarar jag mig med en 420? Fungerar inte ETTL-II med alla EX blixtar? Hur är Sigma EF-500 DG SUPER II och hur fungerar garanti på USA köpta blixtar?
Jag har fler frågor kvar men det här blev väl rörigt så det räcker en tid? =) Väntar nog lite med resten, hehe.