Annons

Objektiv nr:1 i väskan

Produkter
(logga in för att koppla)

Zuckuss

Medlem
Hallå alla forumister!

Jag har bestämt mig för att byta upp mig vad gäller mina objektiv.
Har gjort mig av med två lite "enklare" nikonobjektiv för att jag vill åt bättre ljusvärden.
Det enda som blev kvar är min fasta 50mm.

Men nu har jag lite svårt att bestämma mig för vilket objektiv jag ska starta med.
Mina tankar går främst till Sigma EX 18-50 macro (nya HSM) respektive Tokina AT-X 12-24 DX.
Jag är lockad av sigmaobjektivet för ljusvärdet och macro, men det står i kontrast till vidvinkelmöjligheterna på tokina´t, å andra sidan blir jag då kvar med lite sämre ljusvärde.

Jag är medvetan om nya AT-X 11-16, men jag hoppas kunna hitta ett fint begagnat 12-24 för ca 3500:- och då blir prisskillnaden rätt stor, nästan så man får både sigma´t och 12-24 för ett nytt 11-16...

Vad säger ni?
Jag har ju mitt fasta 50mm så lite vidvinkel kanske inte är fel, eller har ni ett hett tredje och fjärde alternativ jag bör titta/prova innan jag slår till.
Jag vill försöka hålla mig under 5000:- så Nikon´s "proffsprylar" är inte aktuella just nu.

Jag fotar på ett sätt som gör att det är dom här omfången som är intressanta som glugg nr:1.

God fortsättning allihopa!/Alexander

Jag vet inte exakt vad du frågar efter men du lär knappast bli besviken om du köper sigmas 18-50/2.8, den ska vara av absolut toppklass optiskt och det till ett mycket humant pris.

Varför inte komplettera med 12-24:an.. låter ju hur trevligt som helst.

ANNONS