Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

objektiv i fjällen

Produkter
(logga in för att koppla)
jonik skrev:
Hur mycket minne tar ni med er? Har 2 st 512mb och ett 256mb minne. Tänkte väl ta jpg för att få plats med mer. Kommentarer?

Fotar du i jpeg får du ju plats med ganska många bilder på den minnesmängden men personligen tycker jag det är trist att kompromissa på det sättet, särskilt under en resa/fjällvandring. Iofs skulle du kunna fota raw om det är speciella motiv eller ljusförhållanden och jpeg som mer "vardagsinställning".

jag ska upp o knata runt i kebmassivet första veckan i augusti, kommer nog att ha med de flesta av mina objektiv, lämnar kanske min fasta 28mm hemma även mitt 80-200mm då jag har ett annat objektiv som täcker in det.

men jag bär hellre lite tyngre o får bra bilder än att man måste avstå från att få en viss bild, eller att den inte blir bra för att man inte har grejer med sig...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar