ANNONS
Annons

Objektiv för konsertfoto i Globen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Yurimasa

Aktiv medlem
Hej!
Som topic säger, vilket skulle vara det bästa objektivet att lägga krut på inför en konsert i Globen (för en fullformatskamera)? Har just nu bara fasta gluggar men skall köpa upp mig på ett gäng 2.8-zoomar också, funderar bara på vilken jag ska köpa först.

Har plåtat stora scener förr men det här är första gången i Globen så har inte så stor koll på vilka brännvidder som funkar bra, vad säger ni som har erfarenhet av detta?
 
Finns det så många??? Annars är väl 70-200:an den som går mest å räcker inte den så en fast 300!!!

Okej! Jag var lite fundersam bara kring hur nära man kommer artisterna, om ett 24-70 skulle kunna vara ett alternativ över huvud taget. Men Globen kanske liknar de riktigt stora festivalscenerna jag fotat på förr, och där skulle ju 70-200 sitta riktigt fint. :) Någon som har ett annat resonemang eller är det helt enkelt 70-200 som gäller för Globen, punkt slut? :p
 
Det beror väl helt och hållet på vad det är för spelningen, jag har varit med om allt från normala scener med tillträde till diket i tre låtar till att man får stå borta vid mixerbordet under 30sekunder eller hålla sig på kanten. Men oftas är nog inte större än dom största festivalscenerna.

Vad är det du ska plåta?
 
Det är bl a Metallica och Oasis. När jag var på Leeds festival vart jag portad helt från Metallica eftersom jag plåtade för en agentur, så är beredd på att de är kinkiga. Oasis har jag inga erfarenheter av dock...
Mixerbordet alltså? Heh... Då borde det ju nästan bojkottats.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.