Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv för fotboll

Produkter
(logga in för att koppla)

unik1975

Medlem
Jag har en canon 350 och fotar mest innebandy med fasta objektiv, men nu i sommar ska jag fota fotboll och behöver ett zoom objektiv som inte får bli för dyrt jag vill ha mycket för pengarna så att säga. Någon som har förslag på något? Själv har jag tittat på både sigma och canon men har svårt att bestämma mig. Någon med erfarenhet som kan hjälpa mig.

Jag är inte så insatt i canon men hade jag varit i din situation så hade jag nog kört på canons 70-200 f4, det är ju relativt "billigt" och verkar vara ett uppskattat objektiv bland användarna.

Kolla också Tamrons nya 70-200 2.8.

T ex Cyberphoto ger det ju enastående betyg och med 2.8 kanske du kan använde det inomhus också.

Priset är ju riktigt lågt med tanke på specen.

Det är ju förstås lite tyngre än Canons 70-200 4.

Mvh
Anders

DanielSand skrev:
Jag är inte så insatt i canon men hade jag varit i din situation så hade jag nog kört på canons 70-200 f4, det är ju relativt "billigt" och verkar vara ett uppskattat objektiv bland användarna.

Jag har ett Canon 70-200/4L IS som jag fotat några fotbollsmatcher med, och speciellt på kvällsmatcher i elljus så tycker jag inte det är tillräckligt snabbt i alla situationer. Satsa på f/2,8 så blir du nöjd från början. Det är iofs lite dyrare men fler bilder blir bättre helt enkelt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar