Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv för bilfoto (Älvsjömässan)

Produkter
(logga in för att koppla)
säger bara en sak
lycka till med 50mm

så länge du inte är själv i hallen är det nästan omöjligt att fota med 50mm

det är 18-55 som gäller

själv hade jag med mig 17-85 sist

2HOT4U skrev:
säger bara en sak
lycka till med 50mm

så länge du inte är själv i hallen är det nästan omöjligt att fota med 50mm

det är 18-55 som gäller

själv hade jag med mig 17-85 sist

Andra inlägget i den här tråden visar att det går alldeles utmärkt med tex. fast 50mm.

Jag tycker det aldrig det är "18-55 som gäller".

Jordi skrev:
Andra inlägget i den här tråden visar att det går alldeles utmärkt med tex. fast 50mm.
Om du tittar på bilderna så är det kusligt lite folk. Där det förekommer människor ser de flesta ut att vara monterpersonal. Jag har nog aldrig sett en mässa under besökstid som varit så öde. Jag gissar att bilderna antingen är tagna väldigt tidigt eller på en sällsynt glest besökt kväll. Hur var det Anders, varför är det så otroligt lite människor med på bilderna?

Är man så ensam i hallen som Anders var går det uppenbarligen bra med 50 mm på APS-C men hur ofta får man jobba så ostört, speciellt på helgdagar som var aktuellt i den här tråden?

Själv skulle jag nog helst vilja blända ner något, för att få hela bilarna skarpa. Det är ju stillastående objekt också, samt att det kanske inte alltid är så poppis att slå upp ett stativ på en mässa. Så här är det väl om något, helt rätt med IS.

Varför inte nya EF-S 18-55/3.5-5.6 IS?

Tror jag skulle vara klockren, och kostar inte mer än 1800:-.
Den verkar dessutom betydligt skarpare än sin företrädare (om än lika plastig och lätt).

Dessutom får du en väldigt lätt och kompakt utrustning med 400D och objektivet (totalvikt kamera + objektiv runt 700gr).

I alla fall... vill tacka Jordi för lån av hans 10-22. Det kändes väldigt annorlunda med så pass vid vinkel men kul var det då man kunde stå precis vid bilen och ändå få med hela!

Onehitknockout skrev:
I alla fall... vill tacka Jordi för lån av hans 10-22. Det kändes väldigt annorlunda med så pass vid vinkel men kul var det då man kunde stå precis vid bilen och ändå få med hela!

kul
skicka några bilder så vi ser hur duktig du är oxå ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar