Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv bekymmer

Produkter
(logga in för att koppla)

dyk_pedda

Aktiv medlem
Jag har sålt min D70 och 18-70mm objektivet. Nästa vecka får jag min D200 och nu letar jag efter ett "slit och släng" objektiv till den. Jag har funderat lite på ett Sigma 18-200mm som skulle täcka alla mina behov jag när det gäller landfotografering men jag är rädd för att det inte håller hög klass nog för att göra D200'an rättvis.

Nu ställer inte jag världens högsta krav på mina landfoton eftersom det är undervattnet jag fotar mest och helst men jag vill ju ändå ha något som är tillräkligt bra.

För undervattensfoto så använder jag ett Tokina 12-24mm, Nikon 60mm och Sigma 105mm.

Funderar lite på att köpa ett Sigma 70-200m 2.8 men då kommer jag får ett glapp mellan 24mm och 60mm.

Har ni några andra förslag på objektiv som inte kostar allt för mycket. Eller ska jag sluta oroa mig och vara nöjd med Sigma 18-200mm. Någon som vet hur det står sig emot Nikons 18-70mm?

Mvh

Peter

Hej

Jag har en Canon 350D och till det ett EF 17-40/L, EF 50 1,8 och Sigmas 70-200 EX 2,8. När jag är ute och reser vill jag inte alltid ha med alla dessa objektiv och köpte därför ett Sigma 18-125 DC 3,5-5,6. Jag kan rekommendera detta objektiv. Det är inte riktigt i klass med de andra tre när det gäller skärpa men förvånasvärt bra för sitt pris. För mig duger det gott.

Hälsningar

H-Y

Varför inte Nikons nya 18-200-VR, den har fått väldigt bra kritik och skall enligt många vara snäppet bättre än 18-70.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar