Annons

Nytt Sony allroundobjektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)

karolina-t

Medlem
Hej! Ska iväg på en längre resa om ett par veckor och har tänkt köpa ett nytt objektiv inför det. Har en Sony a-390 med tillhörande kitobjektiv, vilket jag nu tänker uppgradera. Har inte någon jättebudget direkt, men ett par tusenlappar ungefär. Någon som har förslag på ett objektiv som är snäppet bättre en det som följde med kameran, som funkar bra när man reser och fotar lite allt möjligt?
 
Hej! Ska iväg på en längre resa om ett par veckor och har tänkt köpa ett nytt objektiv inför det. Har en Sony a-390 med tillhörande kitobjektiv, vilket jag nu tänker uppgradera. Har inte någon jättebudget direkt, men ett par tusenlappar ungefär. Någon som har förslag på ett objektiv som är snäppet bättre en det som följde med kameran, som funkar bra när man reser och fotar lite allt möjligt?

Om du vill ha ett större zoomomfång:
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/11688218/tamron-af-18-270-3-5-6-3-af-di-ii-pzd-till-sony

Jag har ett sådant liggandes, knappt använt pga systembyte för ett par år sedan.

Skriv gärna vad du har för objektiv
 
18-270 mm-objektivet som Peter föreslår ovan är mera allround än kitobjektivet, eftersom zoomomfånget som sagt är betydligt större.

Ifall du vill ha bättre bildkvalitet och högre ljusstyrka än kitobjektivet ger (men ungefär samma zoomomfång) så är Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical (IF) som det så pampigt heter, definitivt bästa köp till rimligt pris - nypris ca 3.300 kr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.