Nordan2
Aktiv medlem
Hallå!
Jag funderar på att köpa ett nytt objektiv till min D80.
Har ej så mycket kunskap om detta än, men kan detta vara något om man vill ta bilder på lite längre avstånd.
70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor
Idag har jag ett 18-135mm, kit glugg?
Jag har sett att det finns flera märken att välja mellan när det gäller objektiv.
Skulle ni rekomendera billigare objektiv eller skall man hålla sig till Nikons egna?
Vad finns det för olika märken som passa nikon?
Finns det några fallgropar som man kan ramla ner i och lämna pengarna i? Jag tänker vad skall man titta extra på?
Någon som har tips om något annat objektiv om man tänker på vad jag har idag. Spelar ingen roll om det är Macro eller Tele.
Skriv gärna vad för motiv objektiven är bäst för isf.
Tack!
Jag funderar på att köpa ett nytt objektiv till min D80.
Har ej så mycket kunskap om detta än, men kan detta vara något om man vill ta bilder på lite längre avstånd.
70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor
Idag har jag ett 18-135mm, kit glugg?
Jag har sett att det finns flera märken att välja mellan när det gäller objektiv.
Skulle ni rekomendera billigare objektiv eller skall man hålla sig till Nikons egna?
Vad finns det för olika märken som passa nikon?
Finns det några fallgropar som man kan ramla ner i och lämna pengarna i? Jag tänker vad skall man titta extra på?
Någon som har tips om något annat objektiv om man tänker på vad jag har idag. Spelar ingen roll om det är Macro eller Tele.
Skriv gärna vad för motiv objektiven är bäst för isf.
Tack!