Annons

Nytt 18-55 Objektiv (Canon)

Produkter
(logga in för att koppla)

vh997tt

Ny medlem
Hej

Idag har jag en Canon EOS 400D Med orginal 18-55 mm. Kameran är från 2006.
Jag ska snart åka utomlands och tänkte om det går att uppgradera kameran lite.

Det som sitter på kameran idag är detta. http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/images/18-55.jpg

Tre snabba frågor :)

Blir det någon skillnad tror ni om jag köper det senaste 18-55 milimeters objektivet från canon?

Rekomenderar ni något annat objektiv som inte är allt för dyrt som gör att jag kan uppgradera kameran lite? (fota i samma klass med dagens 5-6000 tusenkronors canon och nikon kameror) Begagnat/nytt.

Vad tror ni om canons 50/1.8 ?

Bästa hälsningar.
 
Hej

Idag har jag en Canon EOS 400D Med orginal 18-55 mm. Kameran är från 2006.
Jag ska snart åka utomlands och tänkte om det går att uppgradera kameran lite.
Du har inte funderat på ett Sigma 17-70/2,8-4 DC Macro OS HSM (Contemporary)? Sigma har även den goda smaken att, till skillnad från Canon, skicka med ett motljusskydd på köpet. Det kostar 4000 kr på Cyberphoto
 
1) Jag tycker du kan titta på ett ny18-55 med IS. Det är visserligen samma brännvidd och ljusstyrka men det är skarpare. IS ger också en stor fördel när du fotar i svagt ljus. Kostar ju inte så mycket.

2) 50/1.8 kommer att ge nya möjligheter eftersom det har så mycket större maximal bländare. Det är billigt och prisvärt.

Det objektiv som du har är faktiskt ett av de få Canon objektiv som inte riktigt håller måttet - min personliga åsikt.
 
Tror också att du blir lite gladare av att köpa nån av 18-55:eek:ra med IS men inget att lägga för mycket pengar på. 50mm f/1.8 är nästan ett måste och ger dig grym bildkvalité för den pengen.

Vill du uppgradera dig till nåt lite mer mångsidigt håller jag med om Sigmas 17-70 och jag säljer den förra modellen om det är av intresse. Hoppas det är ok att länka; http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=207655
 
Jag hade hellre lagt till 1000:- och köpt ett beg EF50/f1,4 som du bör få för max 2000:-.

Bättre byggt, bättre af, ljusstarkare, och en jäkla skillnad i byggkvalitèt.

MVH Julle.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.