Annons

Nyköpt kamera med jack i

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklius

Avslutat medlemskap
Köpte för några dagar sedan en ny kamera från en svensk butik, via nätet.
Ångrade dock köpet innan jag ens hade fått paketet, som redan var skickat när jag ångrade mig.
Jag gör då ett ångrat köp.

Men jag gick igenom allt så att inget hade gått sönder för säkerhets skull.
Märkte då ett litet jack i kamerans chassi. Detta har inte jag gjort.

Så vad ska jag göra?
Säga till butiken nu innan jag skickar iväg paketet?
Eller ska jag vara tyst och hoppas att dom inte ser det lilla jacket?

Detta kan gå riktigt fel, och kommer antagligen att göra det pga min vanliga otur.
Har ju inga bevis alls. Det är mitt ord mot deras. Kan inte göra någonting med andra ord.
 
Hej Nikolas.

Jag jobbar själv i butik,och det är min fasta övertygelse att om du beskriver problemet för butiken du köpte grejerna av,så är de säkert hörsamma och byter ut din kamera eller ger dig kompensation.

Det är inte så att seriösa butiker tar varje chans att friskriva sig från ansvar,utan den affärsidkare av i dag som inte är juste mot sina kunder,den överlever inte särskilt länge.Konkurrensen är så hård så att om man inte vårdar sina kunder,så kommer någon annan att göra det.

Undantag finns naturligtvis,men du kan ju kolla på Cint eller någon liknande sajt för att kolla om din butik fått några dåliga omdömen av sina kunder.

Skulle du ångra köpet i övrigt så finns det säkert öppet köp att åberopa också.Förutsatt att kameran är i oanvänt säljbart nyskick.

Lycka till/ Bosse.
 
Jag ska alltså göra ett ångrat köp och vill ha pengarna tillbaka.
Det känns som att detta ändrar på saker och ting lite. Eller?
 
Jag ska alltså göra ett ångrat köp och vill ha pengarna tillbaka.
Det känns som att detta ändrar på saker och ting lite. Eller?

Kanske en dum fråga i sammanhanget, men du skriver att du ångrade köpet redan innan du fått paketet. Varför öppnade du det då? Hade du returnerat det direkt så hade det aldrig kunnat uppstå om var/hur skadan kunnat uppstå!
Så hade jag gjort i alla fall.
 
Jag öppnade det för att vara helt säker på att inget var skadat, för jag är var nojjig.
Detta känns helt otroligt. Har jag fått en använd kamera?
Inga påsar var igentejpade eller igensvetsade.
 
vem fan öppnar ett paket man ska retunera.?
är de skadat ja då får man problem eftersom det är öppet.
hade de inte vart öppet så hade de vart lugnt.
lycka till
 
Helt klart gjorde Du bort Dig igenom att öppna det, Du hade meddelat butiken att Du ångrat köpet innan paketet kom!
Det Du skulle gjort var att be butiken skicka en returfraktsedekl till Dig i samband med att Du ångrade köpet och när den kommit så skulle Du gått till Ditt paketutlämningsställe och hämtat fram paketet.

När du fått paketet i Din hand så hade Du bara klistrat på returfraktsedeln på paketet och lämnat tillbaka det till personalen på utlämningsstället och så hade det skickats tillbaka till butiken oöppnat och de har vetat att Du inte kunnat gjort det hacket i kameran efterssom deras pakettejpning är obruten!!
Dessutom är butiken ansvarig fö ratt packa grejornaså de klarar frakten så hade det varit trasigt när det kom tillbaka till dem så är det deras problem inte Ditt!

Nu blir det just ord mot ord och det är ingen ovanlighet att butiker idag säljer demo ex och även sålda men återlämnnade saker som nya till kunder,det är så det blir när man har "ångerrätt" som försäljningsargument, detta är vanligt främst inom hemelektronik branschent, jag har stött på det flera gånger med datorer och mobiler både egna och saker som mina kunder köpt och vill ha hjälp med att fixa ihop.

Så håll tummarna att butiken är juste för Du har klantat Dig grovt!!
 
Jag öppnade det för att vara helt säker på att inget var skadat, för jag är var nojjig.
Detta känns helt otroligt. Har jag fått en använd kamera?
Inga påsar var igentejpade eller igensvetsade.

Det finns ett uttryck som säger; Nu har du skitit i det blå skåpet!
Vill det sig illa så har du gjort just det! Men jag hoppas på en för dig positiv lösning på det hela. ;-)
 
Då jag ångrade köpet sa dom att jag skulle fylla i ångerblanketten, som fanns i paketet.
Jag följde intruktionerna, så jag har svårt att se hur jag gjort bort mig/klantat mig grovt/skitit i det blå skåpet. Men vänliga kommentarer. Dessutom var kameraförpackningen halvöppnad i paketet. Jag tror vem som helst hade inspekterat en eventuellt anvånd produkt innan returfrakt.
 
Senast ändrad:
Då jag ångrade köpet sa dom att jag skulle fylla i ångerblanketten, som fanns i paketet.
Jag följde intruktionerna, så jag har svårt att se hur jag gjort bort mig/klantat mig grovt/skitit i det blå skåpet. Men vänliga kommentarer. Dessutom var kameraförpackningen halvöppnad i paketet. Jag tror vem som helst hade inspekterat en eventuellt anvånd produkt innan returfrakt.
Låg ångerblanketten i paketet (emballaget runt kameraförpackningen), eller låg den i själva kameraförpackningen?
 
Låg ångerblanketten i paketet (emballaget runt kameraförpackningen), eller låg den i själva kameraförpackningen?

Exakt min fundering med, borde legat i själva embalaget utanför själa kamerakatrongen även om det är en osmart lösning också från butiken. Det sätt jag beskrev är enklare för alla parter och eliminerar just sådana här situationer, men butikerna lär sig väl snart hur det ska gå till från de mera seriösa företag som använder denna metod.
 
Den låg inuti embalaget, inte i kamerakartongen. Men det ändrar ingenting, enligt mig.
Jag har inte brutit någon produktförpackning eller tejp.
Jag tyckte det var lustigt att kameraförpackningen låg halvöppnad i embalaget.
Inspekterade kameran, och den visade sig ha ett litet jack i sig. Detta har jag meddelat till affären.
Anser att jag gjort rätt, men alla har rätt till sin egna åsikt, och det var vad jag bad om i första inlägget.
Jag förstår vad folk menar när dom skriver som dom gör, iom att service och ärlighet inte är lika självklart för butiker som det kanske var förr.
Vad jag hoppas är att denna butik gör rätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.