Du har möjligen inte läst vad jag skrev tidigare. Jag vet precis vad de kostar och det var exakt vad jag skrev, men vad hjälper det när du inte läser?
Objektivet är intressant och man kan binda sig för låång tid framöver i ett system. Mig veterligen tillhör inte arkitekter direkt någon låglönegrupp.
Komiskt ja det är precis vad det är! "Utan tvekan bättre", har du läst ett enda test på grejjorna eller räcker det med att det står Sony på huset?
Jag är i alla fall inte fanatisk nog att hävda att nästa hus Nikon släpper utan tvekan är bättre än allt Sony, Canon & Pentax har.
Det är ju ett näst intill patetiskt uttalande du gör.
Mitt svar var direkt kopplat, till din text jag relaterade till, inte vad du tidigare skrev, naturligtvis!
Arkitekter är ingen låglönegrupp, kan så vara, några var arbetslösa för några år sedan flyttade ner till Tyskland, för där fanns det ett behov.
Nu var det en trådskapare, arkitektstuderande, inte färdig arkitekt, alltså vad som kommer in i framtiden på lönekontot, som arkitekt, är då intressant, - inte nu idag.
Mitt svar:
"utan tvekan är de lite bättre än vad Canon och Nikon har att erbjuda idag."
är markerat med "lite" och några smiles, innebär att det är skrivet med en gnutta komik!
Sony eller Canon eller Nikon, spelar ingen roll, tre stora tillverkare av kameror, ingen ser skillnad ändå på bilder tagna med en D-SLR från dessa tre, om det är inom samma prissegment.
Tester läser jag mycket sällan, men jag har en Sony A200 och en Sony A900, samt flera Minolta objektiv, bör räcka för min bedömning, av hur en D-SLR fungerar från Sony.