Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Rajala inte är ett ortsnamn, utan grundarens efternamn (Oskar Rajala). Oy är finsk aktiebolag. Verksamheten i Sverige bedrivs via en filial, precis som t ex Nikon numera gör. Det finska aktiebolaget är registrerat i Åbo/Turku.
Att det inte är ett ortsnamn konstaterade jag ju. Det du säger gör ju att det låter som killen jag pratade med ljög helt ogenerat. Märkligt.
Ja precis. Och jag är snål. ;-)De har visst ett telefonnummer angivet, men det går till Finland (+358).
Har du kollat om produkten finns i Rajalas webblager, dvs inte den fysiska butiken i Sverige? Det är nog rätt troligt att den gör det om den finns på Andrashoppen.
Jodå. Och de tar den från lagret i Finland. Men den kostar flera hundra mer där.
Har redan fått svar på mitt mail. Både informativt och trevligt. Jag klickade nästan på köpknappen när jag kom på att jag skulle fråga om de hade en passande synkkabel också (det är alltså en blixt jag vill köpa), så jag slipper betala frakt för den. Hinner väl inte få svar idag om de inte jobbar efter 18.
För övrigt har de samma enhetsfrakt som Rajala också, 150:-, och inte fri frakt över en viss summa vad det verkar. Väldigt irriterande, för jag köpte en billig sak från Rajala förra veckan. Surt att betala 150 i frakt för en pryl som kostade 290:- och kunde ha skickats som brev. Men sådär är det ju överallt.
Senast ändrad: