Annons

Nybörjarkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

ceciliasod

Avslutat medlemskap
Ge mig tips på en nybörjarkamera. Har idag en Nonica Minolta Dimage Z1. Den har ett antal år på nacken. Skulle vilja ha en kamera där jag inte behöver vänta så länge mellan tagningarna ( kameran sparar...) Fotograferar mycket natur och djur. Människor i rörelse bland annat barn.
Någon som kan ge mig ett tips.

Hej Cecilia! En systemkamera är helt rätt väg att gå, om man tycker vikt och storlek är acceptabelt.

Hur mycket pengar är du villig att spendera? Det finns många systemkamerar från många tillverkare att välja mellan, för att inte tala om alla objektiv.

Ge mig tips på en nybörjarkamera.

Du har ju redan en! :)

Skämt åsido, om du har haft den ett tag och börjat tycka att den känns lite seg så är det nog så att du har lämnat det absoluta nybörjarstadiet och har ett fotointresse. Visst kan du uppgradera till en nyare kamera av samma typ, men det ger inte så mycket extra glädje.

Jag tycker att du skall satsa på en systemkamera. Det kommer säkerligen göra fotandet mycket roligare. Om du väljer någon av de billigare modellerna så är den inte svårare att använda än den du har. Tvärtom enklare eftersom inställningar, menyer och handhavande är tydligare. Vill du fota helt automatisk så går det också med en systemkamera.

Vilken systemkamera man skall välja är mycket en fråga om tycke och smak. Läs lite här i forumen så ser du att det finns lika många åsikter som användare. Köp den du tycker är bäst att hålla i och som passar din budget - då blir du precis lika nöjd som alla andra!

Lycka till.

Anders

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto