Annons

nybörjarkamera att växa i

Produkter
(logga in för att koppla)
anders_eriksson skrev:
Återigen: Tänk på batterier om Du skaffar en kamera som tar "vanliga" batterier...

Vi har en Olympus Camedia C2000-Zoom på jobbet och den äter batterier något alldeles gruvligt. Använd bara LCD-displayen när Du måste.

Nu är detta en ganska gammal kamera med dagens mått mätt, så C-5050 Zoom är förhoppningsvis strömsnålare. Någon annan vet säkert...

Hej hopp!
Om det inte är oaktuellt....jag har en olympus 5050z,tycker att det är en himla fin kamera, inte bara för att jag har en men för att den har så många möjligheter.
Batterilängden tycker jag är helt ok för en digitalkamera dels för man kan fota genom sökaren som är "analog" (ingen skärm som drar mycket ström då) eller genom displayen men som drar mer ström.
För övrigt så kanske optiken 35-105mm är lite lite, men det kan man lösa om man vill med konverter på 2ggr o då kommer man upp i dimagens 200mm.
MEN jag är tok nöjd med kameran som den är. //macce

Måste bara säga efter att ha gått igenom de flesta svaren i detta forum,

ALLA kameror har sina brister det verkar ju nästan som om det är lite märkestävlan här *s

Den perfekta kameran finns inte än o är tveksam till om den verkligen kommer.

Sedan är det ju så att det helatiden kommer nya kameror så det går ju att vänta tills man dör, eller hoppa på en kamera som naturligtvis någon hittar fel på i vanlig ordning.

Ena gången drar 7i ström som barsebäck har svårt att tillgodose, andra gången är det 5050.... som det verkar är det VÄLDIGT individuellt, lr hur det stavas

Så det enda som gäller i slutändan är att få prova lite kameror själv, villket brukar gå bra hos diverse fotohandlare.

Men vad vet jag, jag är ju bara en amatörfotograf.

Jo, alla kameror har ju sina för och nackdelar. Det gäller att se till sitt eget behov och tänka ut vilka egenskaper man prioriterar.

Nu har jag äntligen beställt min 7i med tre uppsättningar Uniross 2000mAh batterier. Känns bra. Skall bli otroligt spännande att se hur det fungerar.

Då är det bara lagringsproblemet kvar. Jag har funderat på Sonyvarianterna som bränner på 8cm CD, men ville hellre ha Minoltan.

Liza skrev:
köp en sån där liten bärbar hårddisk på 80 g slipper du ränna halva resan och leta internetcafeér

Är inte de väldigt stötkänsliga. Jag kommer ta mig fram på tågtak, lastbilsflak och andra okonventionella färdsätt. Sen verkar de vara ganska stöldbegärliga. Det är väl alla teknik-prylar, men därför vill jag inte samla alla bilder på ett ställe. Internetcaféer är inga problem att hitta, de hoppar på en nästan överallt.

Mvh Jonas (jope)

en avstängd normal PC hårddisk (sådan som sitter i dom här lagringsenheterna) tror jag brukar klara ca 300G stötar, så ett skakigt lastbildflak är inga som helst problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar