Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjarkamera 350d + vad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Daniel Leckström skrev:
Annars köper du en ny 350D som förmodligen borde sjunka i pris nu när 400D kommer.

Mycket troligt. En annan gissning är 400D också kommer att sjunka i pris pga Pentax K10D. Kan vara läge att vänta lite med köp för den som vill vara ekonomisk.
 
Ingen aning tyvärr. Det är en högst ovanlig situation som har uppstått med Pentaxlanseringen.Jag har svårt att tro att inte Canon, Nikon mfl kommer att svara på detta med prissänkningar. Alternativt väljer man kanske att tappa marknadsandelar tills man lyckas ta fram konkurerande produkter. Det kommer ju en stor fotomässa i dagarna, kanske man kan gissa bättre efter den.
 
Min erfarenhet är att man inte tjänar nåt på att vänta. Jag köpte min 350D typ 1 vecka efter att den hade släppts på marknaden. Kostade då 7995 på scandinavianphoto. (Bara huset) 1 år senare kostade den 7395. Det är ju inga pengar att bråka om. Man har grymt trevligt med sin kamera och det är värt några kronor...
 
papi skrev:
Mycket troligt. En annan gissning är 400D också kommer att sjunka i pris pga Pentax K10D. Kan vara läge att vänta lite med köp för den som vill vara ekonomisk.

Det tror jag också, Pentax K10 blir troligen en tuff konkurent för alla, skulle jag köpa en ny dslr idag så vore det inte svårt att välja kamera.

kent.
 
jenzzzz skrev:
Vad finns det för "allround" objektiv runt prisklassen 2000 kr?
Ska kunna zooma men samtidigt ta vanliga porträttbilder.
Om du ska köra nya objektiv så finns ju dessa:
Canon 50/1,8 c.a 1 000:-
Canon 28-105/4-5.6 USM c.a 2 000:-
Tamron 55-200/4-5.6 c.a 1 100:-
Tamron 70-300/4-5.6 c.a 1 700:-
Tokina 19-35/3.5-4.5 c.a 2 100:-

Men jag hade rekomenderat att du kollar efter ett begagnat Tamron 28-75/2.8, brukar gå o hitta för 2 500:- och är verkligen värt varenda krona.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.