Annons

Nybörjare!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoj,
Jag tycker att du kan prova att pruta! 3900 for en begagnad 350D later for mycket i mina oron, gor som Anders sa och bjud 2500 och se var ni hamnar! Det varsta som kan handa ar ju att de inte vill salja den for ett pris som ar inom din budget, men isf har du ju inte forlorat nat pa att forsoka. Och om du far den for 3000 sa ar det ju bra.

Och for att gora det annu lite knepigare :)
om du anda tanker dig upp till 5000 pix sa borde du kolla pa Nikon D40 ocksa, som ar Nikons senaste nyborjarmodell. Den finns for under 5000 med kitobjektiv:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=D401855

pial skrev:
Hoj,
Jag tycker att du kan prova att pruta! 3900 for en begagnad 350D later for mycket i mina oron, gor som Anders sa och bjud 2500 och se var ni hamnar! Det varsta som kan handa ar ju att de inte vill salja den for ett pris som ar inom din budget, men isf har du ju inte forlorat nat pa att forsoka. Och om du far den for 3000 sa ar det ju bra.

Och for att gora det annu lite knepigare :)
om du anda tanker dig upp till 5000 pix sa borde du kolla pa Nikon D40 ocksa, som ar Nikons senaste nyborjarmodell. Den finns for under 5000 med kitobjektiv:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=D401855

Okej, kan ju alltid prova ;-)
Har dock inte fått svar alls än, så den kanske är såld.

Men vilken är bäst av Nikon D40 och Canon EOS 350D då?

PS. Tack för att du gör det hela liiite svårare ;) DS.

Linuus skrev:

Men vilken är bäst av Nikon D40 och Canon EOS 350D då?

Sök här i forumet, ämnet har diskuterats förut.

Du kan också kolla in siter som t ex http://www.dpreview.com där testas alla kameror ganska utförligt.

Läs också recensionerna här på fotosidan.

Du kommer snart att märka att det här med vilken kamera som man tycker är bäst är väldigt korrelerat till sitt eget innehav! :)

mvh
Anders

Har följt denna tråd lite. Skulle bara vilja säga att jag har fotat lite förut med kompaktkameror men i måpndags (3/12) så köpte jag en Nikon D40. Jag gillar den skarpt (då jag bara har kompaktkamera att jämföra med) lätta menyer, ligger bra i handen.

Det som är lite tråkigt är ju objektivet, man blir lite begränsad med ett 18-55 tycker jag.

Jag tycker att priset på dom är ganska behagligt oxå.

Jag hade köpt beg och lagt resten av pengarna på objektiv. Förr eller senare så kommer du sakna någon brännvidd.

Om jag var du skulle jag verkligen försöka på få tag på en nikon D40 eller D50 då de kameraorna kommer med betydligt trevligare optik i grundutförande än canons motsvarighet.

Ett tips kan vara att kolla på amerikanska ebay om du vill komma billigt undan. Fråga innan om säljaren är villig att skicka till sverige och kryssa i att det är en "gift" med lågt värde så får du verkligen maximalt för pengarna. (du slipper troligtvis betala tull+moms)

Visserligen kanske inte 100% lagligt men antar att du inte heller har köpt photoshop för 10k heller.

Har hört av mig på det där paketet nu.

Vad ska man titta efter på en kamera när man köper begagnat? Nåt särskilt?

snysop skrev:

Vad är det för Sigma 18-50 som ingår till den beggade kameran för 3900? Är det EX-varianten eller en vanlig DC?
Det är nog samma som jag har och den är likvärdig med Canonkitten. DC (bara för digital, 1.6 crop) och definitift ingen EX (på Sigmaspråk betyder det exclusive och motsvarar Canon's L-klass, i vilket fall vad det gäller byggkvalitet).

Jag är tveksam till att en som sätter ut en annons på en kamera och vill ha 5 000 kr går med på 2 500 kr.

300D, eller för den delen 350D, duger bra som första systemare. Begangnat får man räkna med lite repor, grejorna är ju för fan använda !

/ Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar