Annons

Nybörjare, vart skall man börja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anton L

Avslutat medlemskap
Hejsan, jag har under den senaste tiden blivit mer och mer intresserad av foto och allt som har med det att göra. Jag funderar starkt på att köpa en riktig kamera snart, tex Canon EOS 350D eller något liknande.

Men när jag har läst lite på nätet är det många ord och uttryck som jag inte riktigt förstår mig på. Finns det någon bra hemsida för nybörjare där de reder ut alla begrepp och termer inom den fotografiska världen?

/Anton L

Hejsan Anton!

Kul att du fått upp ögonen för fotografering och att intresset växer! :) Vad gäller tips på startpunkt tycker jag gott att du kan utnyttja Fotosidan. Ta t.ex. ett titt på deras fotoskola (http://www.fotosidan.se/cldoc/articles/learn2/), där finns mycket nyttigt som är bra att börja med. Sen är diskussionsforumet fyllt med intressant och givande läsning. Du kan även gå ut och köpa dig en bra bok (eller låna på biblioteket). Själv började jag med "Digitalfoto" av Thomas Nykrog och den var väldigt bra och grundläggande. Sist men inte minns fungerar manualerna till systemkameror också bra.

Lycka till med det växande intresset!

Hälsningar,
Andreas

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto