Annons

Nya sportbilder (juni)

Produkter
(logga in för att koppla)

lamotte

Aktiv medlem
Ny månad och nya bilder.

Jag var och fotade när Oddevold mötte MFF i juniorallsvenskan i söndags och det blev några bra bilder. Matchen slutade med vinst för Oddevold med 2-1, en synnerligen välförtjänt sådan.

Fler bilder finns på www.lamotte.fotosidan.se

Bilagor

• 145.jpg
    145.jpg
    25.1 KB · Visningar: 900
Bjuder på en rykande färsk speedwaybild från kvällens länsderby på Gubbängens IP.

Bilagor

• 060606 0228 t.jpg
    060606 0228 t.jpg
    58.6 KB · Visningar: 880
Min debut som sportfotograf. Inget spännande annat än att det år fel årstid. Tusan va svårt å fånga dem i luften.... Gav lite mersmak! Fotat med ef 400 5,6

Bilagor

• img_0124.jpg
    img_0124.jpg
    82.7 KB · Visningar: 808
Hoppträning inför nästa års skidsäsong ... snön från denna vinter fortfarande kvar i bakgrunden!

Bilagor

• hopp.jpg
    hopp.jpg
    63.8 KB · Visningar: 732
Susanna Kallur på Telenorgalan i Karlskrona igårkväll.

Bilagor

• susanna kallur 1 pswww.jpg
    susanna kallur 1 pswww.jpg
    92.7 KB · Visningar: 626
Christer: Jag har ett Sigma 70-200/2.8 som jag är måttligt förtjust i. Tror nämligen inte att fokus är helt OK på detta objektiv... men det är en annan historia! På denna bild: 200mm, 1/400, f2.8, ISO 100, manuell inställning.

Ola,
jag har samma objektiv till en KM D7D och är inte nöjd med vad följande fokus presterar. Men då har jag mest förmodat att det beror på avsaknaden av inbyggd fokus-motor, vilket Du har!
I övrigt är jag väldigt nöjd med det objektivet.
Jag antar att det är att förväntad försäljnings-nivå som gjort att Sigma inte utvecklat ngn HSM-variant för KonicaMinolta (eller är det ngn speciell teknisk svårighet?), kanske kan Sony ändra på detta?
KM har haft en egen variant (SSM) och den ser ut att vara på gång igen, men den har varit svindyr!

Jonsjoberg skrev:
snygg bild!

Hinner följande Af med när de springer rakt mot en?

Tack =)

Jadå, den följer med, kör med en 1D mk2 N och 70-200 så hade den inte klarat det hade jag blivit besviken. Provade även herrarnas med 300mm och 2x konverter och även om det tar längre tid närgräns-oändligt så när den väl hittat fokus och ska följa så går det utan problem. Ett tips om din kamera inte hänger med, ställ dig så du står i ca 45 graders vinkel från löparna, blir genast mycket lättare för kameran då.

Rugby på Årstafältet, Stockholm Exiles mot Enköping.

Bilagor

• dsc_3645-03.jpg
    dsc_3645-03.jpg
    61.5 KB · Visningar: 383
Fotboll på skidort ...

Match i Duved med skidanläggningen i bakgrunden och en liten fläck snö kvar. Matchen den 17:e juni ...

Bilagor

• duved.jpg
    duved.jpg
    62.8 KB · Visningar: 365
Koncentrerad skatare i Björns trädgård, Södermalm, Stockholm.

Bilagor

• skateboarding2.jpg
    skateboarding2.jpg
    96.9 KB · Visningar: 258
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar