Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya sigma HSM-objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Underbart!
Bara de inte misslyckats med optiken på något vis så kommer nog 18-50 bli en storsäljare.
Vågar man gissa på ett pris på runt 3500 resp. 4500?
 
Trevligt :)

Jag som är på jakt efter en ljusstark normalzoom.

Nikon skulle väl också släppa lite nya objektiv snart. Ska bli spännande och se vilket prisläge de hamnar i.
 
Lustigt... Nikonanvändare längtar ihjäl sig efter att Nikon ska uppdatera sina gamla objektiv med AF-S och komma med lite nya gluggar. Inget händer. Sigma uppdaterar befintliga objektiv på bara några månader, för att de ska funka med EN enda specifik kameramodell, som de inte själva tillverkar.

Nikon, hallå? Vad gör ni? Fikar?
 
Det finns väll inget direkt som saknas i Nikons utbud av objektiv? Anledningen till att Sigma släpper nya versioner av sina objektiv är ju för att dom inte hade HSM tidigare vilket Nikon redan har i de flesta av sina objektiv.
 
Sen vore det också trevligt med lite nya gluggar med VR. 18-70/4 VR, 300/4 VR 70-200/4 VR, men den som väntar på något gott....
 
roger_madsen skrev:
Det finns väll inget direkt som saknas i Nikons utbud av objektiv?
Eh? Jag tycker det saknas hur mycket som helst. De enda nya som finns är ju ljussvaga zoomar.
Jag skulle vilja se:

10/2,8 (raktecknande)
16/2
24/1,4
30/1,4
50-150/2,8

AF-S skiter jag i personligen, men många verkar uppskatta det.
 
Makten skrev:
Eh? Jag tycker det saknas hur mycket som helst. De enda nya som finns är ju ljussvaga zoomar.
Jag skulle vilja se:

10/2,8 (raktecknande)
16/2
24/1,4
30/1,4
50-150/2,8

AF-S skiter jag i personligen, men många verkar uppskatta det.

tror inte det släpps några nya nikongluggar utan AF-S..

fast nu när du sagt att du skiter i det så kanske nikon ändrar sig..
 
Ursäkta min okunskap men innebär USM-modellen att jag får snabbara och tystare fokusering på min D50?

Med andra ord bör jag, som haft siktet inställt på att kanske införskaffa mig Sigma 17-70, vänta till dess att USM-varianten släpps?
 
Ja, HSM är både snabb och tyst. Har ett Sigma 50-150 med HSM och är mycket nöjd med det. Snabbt och tyst.

Har även ett Sigma 17-70 Macro utan HSM. Ett mycket bra objektiv för pengarna tycket jag, men AF är lite långsam och surrigt till det jag fotar...ibland.

Har du inte behov av ett snabbt och tyst AF, kan du ju vänta till de gamla sjunker i pris i alla fall....;-)

De äldre gluggrna blir ju inte sämre för att det kommer nya varianter.
 
Jag kommer nog lätt att köpa 17-70 med HSM, har ett utan nu, men antagligen sparar jag det och kör det som backup eller något
 
Om HSM är snabbare eller inte beror nog på vilken kamera man använder. Sigma 30/1,4 HSM var inte ett dugg snabb på min D200 jämfört med vilket annat objektiv som helst utan fokusmotor.
 
Helt säkert är det beroende på vilken kamera man har. D200 är ju överlag mer påkostad, än ex min D50. Men på den är det en väldig skillnad.
 
någon som hört något om när de dyker upp i butik? Och kanske en hint om vad priset förväntas bli?
 
Mejlade Cyberphoto och de meddelade att deras grossist trodde att 17-70 med HSM skulle komma mitten på augusti.

De visste däremot inget om 18-50/2.8.

18-50/3.5-5-6 med HSM finns dock i lager nu.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.