Annons

Nya Sigma 17-50 = 8000:-!!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har haft lite problem med två stycken Sigmaobjektiv med inbyggd motor. Programvarorna i hus respektive objektiv har haft lite olika åsikter om AF. Min Nikon D200 trivdes inte med Sigma 30/1,4 och D300 ville inte funka ihop med Sigma 10-20. Nikon justerade husen och Tura justerade objektiven, och jag fick leva med att delarna inte fungerade tillsammans. Därför tycker jag att det känns en smula nojigt att välja objektiv med inbyggd motor av annat märke än Nikon. Jag ser hellre en manuell överföring än motor på en tredjepartsglugg jag eventuellt ämnar köpa. Men tyvärr stoppar dom i motorer det i alla fina objektiv idag, väl?

Jag har haft otur, visst. Men det är betydligt enklare att skicka kamera och glugg till samma ställe när ex AF-justering behövs, speciellt då de olika tillverkarna har en tendens att skylla på varandra när inte prylarna lirar ihop.

Men vafan, jag har köpt tredjepart förr och troligtvis blundar jag och göra det igen, om/när "rätt" objektiv dyker upp.

/K

Slippa OS?

Känns ju lite onödigt att betala för bildstabilisering om man redan har det i kameran? Finns det en version utan OS?

Oj!

Då blev den ju definitivt klart intressantare i mina ögon.. Då får man hoppas att sigmas eget förhandssnack om det nya glaset "FLD" inte bara är skryt o vanligt säljsnack.

Brukar det inte vara väl? När de lanserade 18-50/2.8 MkII så var det en rejäl uppsving i kvalité. Nu kommer MkIII så det är nog sant att de höjt ribban ytterligare,

/Stefan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto