Det här kanske borde ligga i en ny tråd men när vi ändå är inne på namn, så måste jag säga att jag verkligen saknar fotografens namn under bilderna.
Trodde faktiskt att jag inte brydde mig men har upptäckt att det har påverkat mitt bildtittande ganska mycket.
Jag klickar upp mycket färre bilder nu (vet egentligen inte varför) och irriterar mig över att jag kanske missar en del intressanta fotografers bilder för att jag inte kan kolla alla bilder som läggs upp.
Tror det var uppe i en annan tråd om olika stilar och att byta stil. Nu har jag inte en chans i världen att se stilbyten hos enskilda fotografer (jag kan ju inte lägga bokmärken på alla...).
Jag tillhör inte någon grupp/sekt/intresseförening/sammanslutning utan har bara skaffat mig ett gäng spännande (ca.100-tal) fotografer vars bilder jag gärna kollar lite noggrannare på. Många av dem har jag aldrig kommenterat (och kanske aldrig kommer att kommentera heller) men ändå följt utvecklingen och stilbyten.
Kanske är det så att fotografen och dennes utveckling och stil och eventuella stilbyten är intressantare än själva bilden? (Observera att detta endast är en frågeställning och inte ettt konstaterande!!!)
Vad var det som var så illa med fotografens namn under bilden, att några fick kommentarer för att de var de de var? Och vi andra blev avundsjuka/missunsamma?
Nä, jag röstar för att ta tillbaka namnen under bilderna (eller bara nicksen om ni så vill).
Och om inte så i konsekvensens namn ta bort namnen under medlemsbilderna (ej portfolio) på förstasidan!
/ Piha, som inte saknade kossan förren båset var tomt...