Bengf
Aktiv medlem
Är XQD verkligen nåt att satsa på? Hur många kameramärken har anammat detta?
Och på tal om storlek. Har ni ännu inte förstått att Sony inriktar sig på små lätta kameror och inte feta stora.
För de som vill ha lite tyngre och lite större så finns ju riktigt bra alternativ att satsa på.
Och bufferten är ju tillräckligt bra för ändå https://youtu.be/AH8kvemmhOA
/
Olympus/Panasonic/ som exempel har både större och mindre kameror, ökad valmöjlighet för kunden. Sony skall helt okej fortsätta med en serie med mindre kameror, men även en variant som är lite större, dom nya objektiven är stora och tunga, det kan faktiskt bli otympligare att hantera stora objektiv med liten kamera kropp, flera får knappt plats med långfingret då fattningen ligger väl nära själva greppet, vissa problem löses med extra greppet det är sant men hjälper främst dom med breda händer.
Nu kommer också nya C-Fast kort med samma storlek som XQD, så det rör på sig där också. UHS II i bägge facken hade inte varit fel åtminstone. Den som är ivrig och gillar att köra max bps uppskattar nog snabb skrivning till kortet. Personligen skulle jag nog klara mig fint som kameran är och min typ av fotografering.