det här med svamp i gluggen,
hur sjutton går det till? är det folk som har sina objektiv i fuktiga garage eller? mest nyfiken.
Fick för övrigt mitt Frankrikefynd i går, det där 1280 kr-paketet med Beercan,50mm F/1.7 och lite till. Beercan var i kanonskick och det räckte egentligen för mig. 50mm hade lite skavanker, men fungerade bra i alla fall.
--
fast veckans mest trevliga "present" var Minolta 100mm F/2. Oj, jisses - vilken skärpa. Jag vet att jag hyllat diverse budgetoptik hit och dit, men det här var på en helt annan nivå. Mästerligt. Ok, priset (4000 kr inkl. frakt) var kanske väl mycket, hade sannolikt sålts av privatperson för 2500-3000 kr kanske, men det verkar vara ytterst få som säljer denna glugg. Och nu förstår jag nu varför. Ska försöka lägga upp lite bilder på min sida här, även om det jag bojkottat det momentet det senaste halvåret.
--
en annan grej, varför går det så snabbt att få paket från Frankrike och England, medan tyskarna tar en himla tid på sig? Någon som har en förklaring. Har nu väntat i två och en halv veckor på ett paket från Tyskland. Och det är samma visa varje gång.