Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny väska på inköpslistan, tips önskas!

Produkter
(logga in för att koppla)
Har svårt att tänka mig att du inte får i en 350D med batterigrepp i t.ex LowePro TopLoader 65AW. Funkar inte det så finns ju 75:an som är enorm...

Jag har testat att stoppa ner min 20:a med batterigrepp i Kata H-14 och det funkade bra. Ska ner och köpa den någon dag och då kommer en bättre beskrivning på vad man får i.
 
Eftersom jag inte hittade ngn trevlig Messengerväska som var rätt diskret och inte såg ut som en vanlig kameraväska så tog ja saken i egna händer och byggde om en Everestväska från Stadium och jag måste säga att nu när jag varit ute nu i helgen med cykeln så har den fungerat mycket väl... Jag har ett hus och en normalzoom, tele, blixt, batterier, minneskort osv i den fungerar ypperligt...

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13475
 
martinh skrev:
Har svårt att tänka mig att du inte får i en 350D med batterigrepp i t.ex LowePro TopLoader 65AW. Funkar inte det så finns ju 75:an som är enorm...

Jag har testat att stoppa ner min 20:a med batterigrepp i Kata H-14 och det funkade bra. Ska ner och köpa den någon dag och då kommer en bättre beskrivning på vad man får i.

Jag fick i min gamla 300D med grepp och Sigmas 70-200/2.8 i en LowePro Topload zoom 2. Det var trångt men jag fick också plats med en 420EX blixt i ytterfacket.. Den väskan är också riktigt billig...
 
Hej!

Jag använder mig av Domke F2. Klassisk väska som inte ser ut som en kameraväska (tycker jag iaf).
Rymmer en KonicaMinolta 7D med vertikalgrepp och monterat 17-35 f2.8-4. vid sidan om har jag ett 70-210 f4 och 28-75 f2.8. Rymmer även en extern blixt och en vattenflaska. I sidofickorna har jag batterier, pennor, paraply minneskort mm.

Sen rymmer den 2 6-pack pilsner och ett gäng engångskameror, om man skulle vilja det. Jim Domke tänkte på allt när han designade väskan:p

Mvh

Peter
 

Bilagor

  • vaskafull.jpg
    vaskafull.jpg
    34.4 KB · Visningar: 326
Angående storlek på Lowepro Nova 3.
I huvudfacket på Nova 3 får jag utan problem ned en EOS400D med monterat batterigrepp samt 75-300mm objektiv + 80-200mm objektiv + ytterligare ett par objektiv eller extra blixt eller annat.
 

Bilagor

  • nova3.jpg
    nova3.jpg
    60.4 KB · Visningar: 261
Lowepro Nova 1:
Rymmer EOS400D utan batterigrepp och två objektiv (75-300mm + 80-200) men det blir trångt. Det större objektivet är i längsta laget...
Har man batterigrepp monterat på kameran går den att pressa ner i Nova 1 men då rymmer man max ett 80-200mm objektiv.

Jämförelse Nova 3 med Nova 1 se bild:
 

Bilagor

  • nova3_nova1.jpg
    nova3_nova1.jpg
    54.9 KB · Visningar: 259
Jahopp!!! Det här var en djungel som allt annat.
Letar efter en "aluminium" väska där du kan skära till allting (skummet inuti) efter behag. Eller varför inte en av trä.
 
Det finns sådana att köpa på i stort sett vilken bygghandel som helst. Köpte ett par för ett par år sedan när jag skulle frakta lite ljudsaker som mikrofoner och liknande. Tror det var Bauhaus jag köpte dem på men de ska nog finnas lite här och där. Inte så farligt dyra heller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.