Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Premium Pen – E-P5

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var en sanslöst ful EVF, men kameran är säkert bra :)

Men den är säkert bättre än någonsin. För mig står valet just nu mellan en Fujifilm X100s eller en MFT typ Panasonic GF6 eller kanske denna nya PEN. GF6 tar ingen EVF men har åtminstone tiltbar skärm.

Det är den säkerligen :)

En Leica M med EVF är inte heller särskilt vacker (även om man väljer den Leicamärkta Olympus-EVF:en), och den kostar ju skjortan ...

Jag är dock av den uppfattningen att sökaren ska vara inbyggd i kameran så man slipper ytterligare en pryl att tappa bort.

Neeeeeej, jag som precis beställt en silvrig 75:a...
Hade sett snyggare ut med en svart till mitt svarta hus, men frågan är om de kommer att ta ut mer för de svarta som hittills?

det är lugnt, ge den till mig bara, har silvrigt hus och det skulle passa som en smäck med en silver-75'a!! :)

vet inte men enligt 43-rumours kan det vara så att det är begränsad upplaga på de svarta, men det är väl inte omöjligt att de kommit för att stanna, men oklart ännu!

Specs:

- 16 Megapixel sensor (same as E-M5)
- TruePic VI image processing engine
- improved AF (compared to E-M5)
- improved 5 axis stabilization
- 5fps
- FOCUS PEAKING!!!
- Shutter 1/8000 sec
- built-in WiFi
- 1.04 million dot tilting touchscreen LCD (no more OLED!)

Specs:

- 16 Megapixel sensor (same as E-M5)
- TruePic VI image processing engine
- improved AF (compared to E-M5)
- improved 5 axis stabilization
- 5fps
- FOCUS PEAKING!!!
- Shutter 1/8000 sec
- built-in WiFi
- 1.04 million dot tilting touchscreen LCD (no more OLED!)

- Shutter 1/8000 sec
Gissar att de måste insett felet att inte gett EM-5:an detta...

Undrar om "- improved 5 axis stabilization" är en hårdvaruförbättring eller om även EM-5:an kommer få denna via firmwareuppdatering. (Troligtvist inte. sån tur skall man inte ha)

Snyft, jag som precis lyckats övertyga mig själv om att det är snyggt med silvriga gluggar till en svart kamera... ;)

Det är det också. Se bara här. Min K-7:a med en silvrig 50mm f1.2. Låt det vara så.

Jo, din 50:a har man ju dreglat över tidigare. ;)
75:an kommer ändå inte att släpas runt på under stadsvandringar så det är lugnt. Annars vill jag ha det så diskret som möjligt och svarta gluggar underlättar.

Är det något som går att lägga in i efterhand medelst uppdatering ?
Det skulle jag inte tro. Det handlar ju om en till största delen mekanisk slutare.

Focus Peaking borde däremot gå att införa i befintliga kameror med en firmwareuppdatering.
(Fast E-M5 har ju en sorts halvdan Focus Peaking redan, med Art Filter-läget "Key Line". Det fungerar faktiskt rätt bra. Jag ska lägga in några bilder jag tagit med den metoden i en annan Olympus-tråd).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar