Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ny portfolio

Produkter
(logga in för att koppla)

PederKallin

Aktiv medlem
www.pederk.se

Work in progress men skulle upskatta feedback.

vad funkar/vad funkar inte?

Stora bilder, "långa" laddningstider, värt det?

Osv, osv. Jag gillar det. Skönt även för mig som visar bilderna att ha kontroll i vilken ordning de ses i. Tycker om att visa stort oxå men gillar inte att man låser sig till ett format på bilderna (även om man kan fuska så klart med en frame eller liknande för stående bilder).

Vill försöka få in mer fotojobb, är siten för jobbig för många kunder.

Verkligen all feedback är välkommen! Även på bilderna i sig.

Nej, såg ditt inlägg först nu. Jag brukar ha problem med laddningstider (pallar inte såna), men upplevde inget problem här.
Dessutom trevligt att se så stora bilder i en portfolio! Folk tenderar kör pyttebilder så man inte ser så mycket. Härliga bilder var det med, särskilt bröllopsbilden! Fart, fläkt o glädje i den!!

Tycker du ska färdigställa den sidan!

Trevlig helg!

Tack! Jag vet själv hur det är och ser jag till mig själv om jag inte svarar är saker är dåliga, eller allmänt tråkiga :)

Sidan ska vara klar i helgen är det tänkt.Tack för kommentaren!

Fasta format att föredra.

Personligen skulle jag föreslå att du anpassar bilderna så att de ser ut som du vill i en webläsare med maximerat fönster på en skärm som har upplösningen 1024*768 pixlar.

Trist med teknikens begränsningar, men annars så kommer olika besökare att se dina bilder på olika sätt.

Som det är nu så får bilderna olika beskärning beroende på hur jag ändra webbläsarens fönster.
Därmed tappar du kontrollen över i vilken beskärning besökare ser bilderna.

Att anpassa sidan till en högre upplösning än 1024*768 är inte att rekomendera då allt fler använder "surfplattor" typ IPad eller liknande.

ANNONS