Annons

ny panasonic

Produkter
(logga in för att koppla)

jeens

Aktiv medlem
hejsan. var ida på en fotobutik och skulle titta på en fz20, men försäljaren sa att dom inte längre tog in den utan skulle ta hem den nya fz30 istället. nu undrar jag om någon vet nåt om den kameran? försäljaren hade inte mycket att säga ännu men de skulle dröja några veckor före han får in den. sökte på panasonics hemsida men där står ju inget.
mvh jens
 
Några veckor? Räkna med månader! Det finns ingen FZ30, det är bara vad folk hoppas på som ersättare till FZ20. När/om den kommer är tämligen oklart.

diverse kameraforum är fulla med rykten och förhoppningar om denna nya modell som fått namnet "FZ30" på internet.

Kolla vad Google har att säga:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&safe=off&q=fz30+panasonic&btnG=Search

Det kommer nog en ersättare till FZ20 så småningom. men om den kommer att heta FZ30, vilka finesser den kommer att ha, när den kommer och vad den kommer att kosta är okänt.

Och det kommer alltid att komma en bättre kamera några månader efter att du köpt din. ;)
 
javisst d kommer ju "en-ny-som-e-bäst" varje vecka. blev lite fundersam över d han sa till mig efter han ringt huvudimportören som påstod att fz20 inte längre finns att köpa här i finland. får väl ta en sväng till sweden å göra några inköp ;-)
 
Framförallt har FZ20 fler finesser. Blixtsko, manuell fokus, ljusstarkare optik. Men är större och tyngre än FZ5.
 
såg bilder tagna med fz5 och fz20 av samma motiv och der såg man att fz20 var brusigare.
 
okay d va ju intressant att höra! på måndag ska jag "prov-fota" sony h1. har läst om färgförvrängning så d ska bli intressant att testa den..
 
ju den ser bra ut men jag tycker att två batterier låter litet, har 4 st i min finepix s5000 och det håller länge men bara 2 st ? är tväksamt.
 
ja men enligt sony ska den ju orka ca 290 bilder med skärmen på, i test så brukar ju deras siffror va i under kant. bla v3 ska klara ca 300 bilder men läste på digital camera reviwes att den orkade 415 bilder å d tycker ja e helt ok för en kompakt-kamera. försäljaren jag talade med verkar riktigt säljsugen, han lovade mig en uppladdad H1 till måndag som jag får testfota, och sen skulle ja få se bilderna på en nyinkommen sony 50-tum plamsa tv som firman just fått i lager. d kan åxå va intressant att jämföra mot min tft-data skärm. ska försöka få bilderna hem meilade så jag kan jämföra mot andra bilder när man ändå e i farten...
 
jajustså, tyckte väl d verkade lite så pga att finska huvudimportören gav mig pris på den åxå...
 
höhöhö, 699 euro. om d är ok vet ja inte riktigt men jag hade nästan väntat mig ett par hundringar ytterligare...
vi har ju inte dom lägsta priserna i finland..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.