Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Nikon D100 för 30 000

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonasborg

Aktiv medlem
En snabb fråga. Tycker ni att 30 000 för en Nikon D-100 med vertikalgrepp är ett bra pris? Om inte, kan ni rekomendera något annat? Tackar

Trodde den skulle kosta lite mer.
Jag har en D60 som kostade 30800 och tycker den är värd varje öre då det inte finns någon konkurent på marknaden ännu i mina ögon. Har tagit över 5000 bilder med den men så fort man börjar skjuta digitalt så ändras ens fotoande. Man tar flera chans bilder mm

Har du nikon optik så tycker jag absolut det.
Jag säger köp om du har penger digitalt är framtiden frågan är bara om dagens kameror är det - jag personligen tycker det.

//O.Olsson

Jonasborg skrev:
En snabb fråga. Tycker ni att 30 000 för en Nikon D-100 med vertikalgrepp är ett bra pris? Om inte, kan ni rekomendera något annat? Tackar
D100+MB-D100 och ett batteri=30587:- ink moms på Cyberphoto. Sen ska du ju ha CF kort, läsare, ny blixt....

Jag pratade med Scandinavian idag. Tre veckor till nästa leverans och 41 personer står i kö för den....

Jag tittade på en D100 hos Schönherrs Foto i Stockholm idag (26/7). Dom hade fått in två exemplar idag varav den ena gick direkt. Dom räknade kallt med att den andra skulle vara såld innan morgondagen är slut.

Hansi skrev:
Jag tittade på en D100 hos Schönherrs Foto i Stockholm idag (26/7). Dom hade fått in två exemplar idag varav den ena gick direkt. Dom räknade kallt med att den andra skulle vara såld innan morgondagen är slut.

26/6 skall det ju naturligtvis vara...

Tackar för bra svar

Tack så mycket för bra svar. Jag har CF kort, läsare och en SB-28DX det fr räcka så länge. Ursakta att jag ställde frågan i fel forum..

Re: Tackar för bra svar

Jonasborg skrev:
Tack så mycket för bra svar. Jag har CF kort, läsare och en SB-28DX det fr räcka så länge. Ursakta att jag ställde frågan i fel forum..
Det är lugnt, sånt händer. Har bett webadmin flytta tråden.
Har du redan kort o sånt är det ju bra. Cyberphoto har oxå kö på kameran, det är bara o ringa runt o se vilka som har den inne. Kameradoktorn ska ha 28.500:- för den, Cyberphoto 26.438:-...Det skiljer 2062 spänn, det får man ett 256MB-kort och en kopp kaffe för.

Ca 20 000 i japan

Jag har nu luskat lite på olika ställen. Ett bra pris kommer från Yodobashi Camera (Japan) www.yodobashi.com (på japanska) 2000USD inklusive något "standard objekitv" och 300USD för vertikalgrepp.Undrar hur lång tid det kan ta att få hit den...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar