ANNONS
Annons

Ny liten laptop.

Produkter
(logga in för att koppla)
Gunnar D skrev:
Oj, oj, oj, oj och jag som bara ville köpa en ny laptop.
Vilken tur att jag inte undrar över vilken kamera jag behöver till nya laptopen.
Tänk om Apple släpper en DSLR i höst.
Jodu, då skulle nog både Nikon och Canon ligga risigt till enligt Apple-fansen. :)

PMD skrev:
Det var väl dumt av dem att göra så?

Ja absolut!
Men i praktiken så har ju Microsoft uppmuntrat dem att göra så.
Redan för närmare tio år sedan, när jag testade Linux för första gången så vart jag tvungen att skapa ett "vanligt" begränsat konto, vid sidan av Root-kontot.
Inte föräns nu med lanseringen av Vista har Microsoft tagit tag i den biten på allvar.

PMD skrev:
Det är sällan operativsystemets fel att program är klantigt skrivna.

Självklart har utvecklarna ett mycket stort ansvar här.
Men visst är det ett en skillnad i att det praktiskt taget inte går att skriva lika klantigt till *nix, som till Windows.

PMD skrev:
För vanlig OS X-användning räcker det dock med två knappar. Jag tycker fortfarande att det är dumt av Apple att bara ha en musknapp på sina bärbara datorer.

Jodå, jag kan hålla med dig där.
Tycker dock inte att det är ett lika stort problem som du.
Dessutom ogillar jag plattor i största allmänhet.
Tacka vet jag styrkulor. Trots allt inget som avgör mitt slutgiltiga val av dator.
(Har för övrigt alltid med mig en Bluetooth mus, när jag tar med mig datorn).

PMD skrev:
Jag har redan påpekat att jag helst väljer OS X om jag ska köpa en dator för privat bruk, så du behöver inte övertyga mig. Jag tycker dock att Apple-fan-boys ibland är lite väl rabiata när det gäller påståenden om hur överlägset OS X är jämfört med Windows. Det är helt enkelt inte sant generellt. För vissa är Windows bäst och för andra är OS X bäst.
Jodå, jag kan förstå din aversion emot denna typ av enögdhet.
För mig är det självklart att OS X & Mac inte alls alltid är det bästa valet.

Tror mig ha varit tillräckligt tydlig med det flera gånger nu :)

Men jag retar mig rejält på alla MS Fan-boys som med dårars envishet vägrar att erkänna bristerna i Windows och Microsofts produkter.

Själv har jag tidigare varit frustrerad över hur Microsoft, i efterhand lappat ihop sin bristande arkitektur.
Frustrerad över alla de problem systemregistret skapat.
Frustrerad över att det inte funnits ett vettigt sätt att begränsa användares, och processers rättigheter.

OS X kräver trots allt betydligt mindre handpåläggning.

Jag tror, och hoppas att Microsoft i Windows 7 ser till att göra något radikalt åt detta.

Ha det gött :)
/Daniel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar