Annons

Ny KM-modell presenteras den 11:e juli

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade varit guld om det blivit en 5D.
Mer konkurrens = bättre och billigare kameror för konsumenterna! =)
 
Så här är det ALLTID! Så fort man har segat sig i månader, läst alla recensioner som existerar på internet, varit i butiker och klämt och känt på olika kameror, frågat kompisar som äger äldre versioner av olika märken (t.ex 7Hi & 300D) så köper man till slut en KM A200 och PANG, så "kommer det snart en ny modell".

Jaja, så kommer det väl alltid att vara, den som väntar på den perfekta produkten till det perfekta priset väntar väl tills han dör.
 
Re: Hoppas..

NCR skrev:
Så är det ALLTID!.....

Det kommer säkert dröja minst ett halvår, kanske ett år, innan den går att få tag på... KM var ju knappast rekordsnabba med att få ut D7D efter att den påannonserats första gången. D5D i så fall som den nästa kamera.

Edit ej Re: Hoppas... (Sorry Kjell)
 
NCR skrev:
Så här är det ALLTID! Så fort man har segat sig i månader, läst alla recensioner som existerar på internet, varit i butiker och klämt och känt på olika kameror, frågat kompisar som äger äldre versioner av olika märken (t.ex 7Hi & 300D) så köper man till slut en KM A200 och PANG, så "kommer det snart en ny modell".

Jaja, så kommer det väl alltid att vara, den som väntar på den perfekta produkten till det perfekta priset väntar väl tills han dör.


Ähh vadådå a200 e väl en riktigt bra kamera ju. inget att hänga läpp över.
mvh jensa
 
jeens skrev:
Ähh vadådå a200 e väl en riktigt bra kamera ju. inget att hänga läpp över.
mvh jensa

Tack!

Åh så skönt att höra nån som är positiv till kameran och inte skriker "EOS 350D" i örat på mig. :)
 
var själv inne på en 350d men efter lite testande å klämmande känndes d inte som d var nåt för mig. nu velar jag mellan K-M A200, Sony H1 och Sony V3. att man ska ha så svårt att bestämma sig...
 
Är det bara jag som inte kan komma åt den första länken i tråden? Jag menar den från Amateur Photographer...
 
Det var väl så att A200:an var ingen ersättare för A2:an utan snarare en något enklare "strippad" modell.
Nya modellen blir med största sannolikhet en vidareutveckling av A2 kanske "A3".
 
Säger bara en sak... wow.. om nu dendär sidan har något rätt... inte för att det kommer nya modeller utan för att 7D går ner i pris ;)
 
Är på gång att köpa en D7, men innan vill man ju veta vad det är för revelutionerande som kommer ....

Benke
 
Verkar ju vara en budgetvariant och det bör ju också märkas för att inte D7D-försäljningen ska slå stopp.

//Larsa som redan beställt D7D...
 
Tror inte D7Ds pris påverkas särskilt mycket av D5D. D5D lär väl landa på "street price" runt 7-8 tusen kr för huset. Det finns tillräckligt som motiverar ca 4-5 tusen extra för D7D i form av sökare, display, inställningar, byggkvalitet. Kanske sjunker D7D en knapp 1000-lapp kanske inget alls. Tror kamerapriserna i mycket större omfattning påverkas av utvecklingen i stort. Nya modeller hos konkurrenterna och den korta produktlivscykeln för alla digitalkameror.

Om man antar att D7D sjunker minst 4-5 tusen kronor på ett par år bara genom att modellen "åldras" i förhållande till den allmänna utvecklingen. Då spelar det ingen större roll att den kanske sjunker några hundralappar för att D5D introduceras.
MVH, Niclas Vestman

Edit: Canon 20D sjönk inget nämnvärt med introduktionen 350D. Och då bör man betänka att minolta har ännu färre D-slr ute på marknaden, d v s förmodligen lite större sug från analogister och därmed stabilare prisbild.
 
ANNONS