Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)
Njae, 500mm 4,5, rätt rejält i längden. Viss transport kan jag lösa via ryggsäck men det är ju värdelöst när något spännande händer.

Lånar tråden lite, samma härad... Är det någon som har koll på en bra sele för tunga telen? Blir jobbigt att bära i händerna, och bara rem runt axel eller nacke funkar inte för mig när jag går långt och snabbt vill slänga upp kameran.
Här hos MrJan Gear i Czech Republic finns ett koncept för att bära långa/tunga teleobjektiv ( https://mrjangear.com/shop/lens-carrier-system/ ) hyfsat åtkomligt när man rör sig i terrängen.
Jag såg annonsen flimra förbi på Facebook, jag har aldrig sett bärselen i verkligheten men på webbsidan finns även en videosnutt.
Priset € 83 verkar väl tilltaget, man bör själv kunna sy något liknande.

Här hos MrJan Gear i Czech Republic finns ett koncept för att bära långa/tunga teleobjektiv ( https://mrjangear.com/shop/lens-carrier-system/ ) hyfsat åtkomligt när man rör sig i terrängen.
Jag såg annonsen flimra förbi på Facebook, jag har aldrig sett bärselen i verkligheten men på webbsidan finns även en videosnutt.
Priset € 83 verkar väl tilltaget, man bör själv kunna sy något liknande.
Intressant, tack för tipset! Ser lite omständligt ut för att få fram kameran men det kanske är en vanesak.

I en tråd för några år sedan var det någon som sökte en lösning där kameran skulle vara ständigt skjutklar, men händerna skulle vara fria och han skulle kunna krypa/åla på marken.
Minns inte om han hittade någon lösning. Men helt klart en spännande utmaning att leta. Det rörde sig naturligtvis om en fullstor kamera med några kilo glas för att göra det än mer spännande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar