Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
ny kamera??
- Trådstartare tobias9
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
Eftersom du lagt tråden i Canon digital så antar jag att du bestämt dig för Canon -
Beg. billigt: Canon D 30, D60, 300D, den sistnämnde att föredra då de två andra kan vara mer slitna...
Beg. lite dyrare: Canon 10D och Nikon D-100.
Nytt: Canon Eos 350D, Nikon D70 och D50, Olympus E-300, Pentax Ist DS samt KonicaMinolta Dynax 5D.
Vissa av dessa hittar du även beg.
Jag skulle råda dig att kika på de nya modellerna, skillnaderna mellan dem är små och dom har alla sina för och nackdelar.
//Larsa
Beg. billigt: Canon D 30, D60, 300D, den sistnämnde att föredra då de två andra kan vara mer slitna...
Beg. lite dyrare: Canon 10D och Nikon D-100.
Nytt: Canon Eos 350D, Nikon D70 och D50, Olympus E-300, Pentax Ist DS samt KonicaMinolta Dynax 5D.
Vissa av dessa hittar du även beg.
Jag skulle råda dig att kika på de nya modellerna, skillnaderna mellan dem är små och dom har alla sina för och nackdelar.
//Larsa
Carl Hellman
Aktiv medlem
Väldigt diffust ställd fråga. En del tycker att 47 000 inte är så farligt dyrt. Är det bara canon som gäller eller? aja, förtydliga frågan får du nog bättre svar. Nu ska ja sova!
.Z.
Aktiv medlem
Carl Hellman skrev:
Väldigt diffust ställd fråga. En del tycker att 47 000 inte är så farligt dyrt. Är det bara canon som gäller eller? aja, förtydliga frågan får du nog bättre svar. Nu ska ja sova!
Om man inte är så van så kanske det inte är så lätt att veta vad man ska fråga efter... Att frågan är diffus håller jag dock med om.
Att tobias tycker att 47000 är farligt dyrt är jag säker på.
Att Canon är mest känt är knappast tobias fel & detta fenomen att frågor rörande DSLR hamnar i Canon digitalt är faktiskt ganska så vanligt, därför så räknade jag upp de märken som gäller idag, hoppas bara att jag inte glömt nåt
De exempel jag gav ovan kan man få för mellan ca: 3000 till 7500, detta gäller kamerahusen. Objektiv tillkommer.
//Larsa
joacimolsson
Aktiv medlem
Jag vill med veta!
Jag står i begrepp att köpa en digital systemkamera och har kollat på Cnon 300d och 350d.
Jag har tidigare plåtat med en minolta dimage 7i.
Är det värt de extra tusenlapparna för att gå upp från 300d till 350d?
Jag är ju ren nybörjare vad gäller fotografering.
Tror ni jag kommer ångra att jag inte väljer ex 350d?
Sedan en till fråga:
- vad bör jag kolla upp om jag väljer att köpa en begegnad kamera från någon.
Är det några speciella saker jag bör kolla upp inann jag köper en begagnad kamera?
Tacksam hjälp!
// Joacim
Jag står i begrepp att köpa en digital systemkamera och har kollat på Cnon 300d och 350d.
Jag har tidigare plåtat med en minolta dimage 7i.
Är det värt de extra tusenlapparna för att gå upp från 300d till 350d?
Jag är ju ren nybörjare vad gäller fotografering.
Tror ni jag kommer ångra att jag inte väljer ex 350d?
Sedan en till fråga:
- vad bör jag kolla upp om jag väljer att köpa en begegnad kamera från någon.
Är det några speciella saker jag bör kolla upp inann jag köper en begagnad kamera?
Tacksam hjälp!
// Joacim