Annons

Ny kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

jannem

Avslutat medlemskap
Jag är på väg att köpa en ny kamera, mest troligt en Minolta Dynax 7. Har sedan tidigare en Minolta Dynax 500si med ett Minolta 35-70 samt ett Soligor 70-300 objektiv. Har hittat en köpare av den gamla kameran inkl 35-70 objektivet, så de är ute ur bilden. Min tanke är att behålla zoomobjektivet och köpa ett nytt 28-80 eller 28-135. Har kikat lite på Sigma 28-135 3.8-5.6. Någon som har sunpunkter/erfarenhet av det objektivet, och/eller kombination Dynax 7 och Sigma objektiv.

Ett annat alternativ är att köpa ett nytt Sigma 28-300. Har förstått att generellt sett så är zoomobjektiven något sämre i närområdet, men fördelen att endast behöva he med ett objektiv tilltalar mig. Synpukter på detta?

Jag bor för tillfället i USA där kamera utrustning är lite billigare än i Sverige. Här heter Dynax 7 Maxxum 7 men ska enligt återförsöljare vara samma kamera och omfattas av Minoltas världsgaranti. Har inte kunnat hitta någon info varken på Minoltas hemsidor i Europa eller i USA, ej heller fått någto svar från deras kundtjänst. Någon som vet om detta stämmer?

/Jan Malmström
 
Köp en bättre ljusstyrka på objektivet
Har du nu haft turen att bli av med det förra så gör inte om misstaget med ett nytt nattsvart objektiv.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.