Annons

Ny kamera, canon eos 550d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexa88

Ny medlem
Ja nu är det ju så att jag har en Canon eos 400d, objektiv 18-55 och 55-200. Men, jag är ute efter en ny kamera i en hyffsad prisklass och ett macro objektiv. Jag är öppen för förslag, men trivs väldigt bra med canon. Eos 550d? Är det något att ha? Eller vad borde jag satsa på? Jag fotar mycket, men väldigt blandade bilder. Typ av bilder kan ses här: http://sommarkyla.blogspot.com/

Så jag vet inte hur långt jag ska sträcka mig, ska man satsa på en helt annan kamera? Nikon? Jag behöver helt enkelt råd om en bra kamera som inte kostar mer än 10.000 kanske
 
Vad är det som du saknar i den kameran du har? Vilka egenskapar vill du ha? vad är det för bilder som du inte kan ta idag? Svara på de frågorna så kan du få vettiga råd om hur du löser ditt behov.
 
Vad är det som du saknar i den kameran du har? Vilka egenskapar vill du ha? vad är det för bilder som du inte kan ta idag? Svara på de frågorna så kan du få vettiga råd om hur du löser ditt behov.



Det jag saknar nu är skarpare bilder och att kunna få bättre bilder i mörker. Högre iso och mindre brus.

Sen får jag ofta upp error-situationer elelr då kameran helt enkelt slutat fungera för en dag eller två.... och det är mest därför jag känner att det är mer värt att köpa en ny än att laga den jag har.
 
Jag tror 550d är bra, sedan har du ju den nya modellen 60d med vinklingsbar skärm vilket kan ha sina fördelar. Det jag skulle göra är att köpa en 550d och satsa mer på objektivet vilket gör mer skillnad på bildkvalitén än kameran.
 
Om du ett tag har sneglat på en 550d och dessutom tycker det är dax att byta kamera så gör du ett bra val. Det är en utomordentligt kompetent kamera. Du vill dessutom ha ett macro objektiv och där är Tamron's 90 mm objektiv ett bra val. Om du letar runt lite så bör du kunna inhandla båda för summa av 10 000 kr du själv satt upp som ett mål. Dessutom så har du ju redan Canon tillbehör, så det är ju bara att följa det spåret, annars sticker ju kostnaden iväg.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.