Annons

Ny FotoExpedition!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag packar idag och vi ses 10.00 vid Aranäs. Jag kojar över i Mariestad och kommer med fulltankad bil, termos och gott men hälsofarligt käk. Känns igen på en gammal röd Audi och en F4 på 3 ben. Har 070-551 4001.

See ya chaps!
/Staffan
 
Tänkte försöka inspirera FLER att haka på denna träff med ett citat på en text jag hittade

-Berättelserna och sångerna om Arm Magnusson hördes överallt där människor träffades; på marknader och ting, vid fester och gästabud. Historierna blev skrönor, berätterlserna blev till legender. Ju längre tiden gick, destså större blev Arn de Gothias bedrifter. Låt oss följa spåren efter denne märklige man tillbaka till den tid som var hans, till 1100-1200 talets Vätergötland.


Haka på nu, Destå fler destå roligare.
 
Är någon sugen...

..på en medelidsklädd modell kan jag "offra" mig - har ju kläder både för hantverksstatus och adelsdam, ni får önska vad ni vill ha. Vill ni ha en försmak av kläderna får ni titta på hemsidan, men det finns inga bilder av min adelsklänning i färdigt skick, och inget alls på huvudbodader och småplock - kanske någon vill ta det då?

http://home.rixtele.com/~knektebacken/medeltid_klader.htm

Jag ska ju ändå med och fotografera, och kläderna är inte på något vis obekväma så är någon intresserad är det inga problem. Annars blir det fotoväst och nåt trist... :)

See you! :)

Kramar / Ellen
 
Och förresten!

Jag har kläder även till en manlig modell ifall någon vill ha det på sig och använda det. Sambon ska inte med, men hans kläder finns tillgängliga - det är en lång man men kläderna passar de flesta som är någontsånär långa (från 175 ca och uppåt 190 cm?). Även där finns både hantverks- och adelsstatus att välja mellan, men en adelsman måste vara rätt bredaxlad för att fylla ut kläderna som har en ganska egen modell!

Kramar igen! // Ellen
 
*mycket kramar blir de....*

va bra ellen, Jag tar med mig Micke att disponera fritt som modell ;-)
 
Adam, Micke eller Roine förresten!

Kan ingen av er lägga ut en bild på mig i den nya adelsklänningen, ni plåtade ju lite i Skara, så vet ni vad det är ni ska tacka ja eller nej till!
Kram IGEN!!! :)
//Ellen
 
Fast hon heter inte Bengtsson ! :)

Embla heter i stället Åhgren i efternamn efter sin pappa. Det är LITE ovanligare än Bengtsson, och jag hoppas att jag kanske kan få byta en vacker dag (typ när hinlen blir grön och katterna flyger eller så, för det lär nog hända först... ;) ) Tack för att jag får norpa en bild till hemmisen, ska se om jag har tid/ork att ta tag i den någon dag, ni kan ju kolla på Roines sida tills dess! :)
Kramar / Ellen
 
Om det är någon som läser detta innan ni åker och om det är någon som har Boken om ARN.
TA MED DEN!1

mvh: Adam
 
Hej

Har nu skapat en berättelse över resan. De var klart givande, men eftersom vi var 10st kommer alla att ha samma bilder i stort, så jag har dokumenterat lite kring resan.

Themat kan sägas vara:

"Thelma och Loise i Arns spår?"

http://www.roine.nu/


Roine
 
Jättekul Roine! :)

Det blev ett roligt tema av det tycker jag... :D
Tackar för övrigt för en MYCKET trevlig dag, ser er gärna i trakterna igen och ger mig ut, ni inspirerar och lyfter mig, och det behöver jag! Utan er hade det inte blivit en enda bild idag heller! TACK!
Kramar / Ellen

PS: Är ni i trakterna och är nyfikna på vackra Kinnekulle eller Arnresmålen så hör gärna av er, här kan man både övernatta och få tips! :)
 
HEJ!!
Efter vi lämnade er vid Hällekis stenbrott så åkte vi vidare till Varnhem, Hornborga sjön (precis som om det inte finns nog bilder på tranor på FS) och slutmålet Gudhemskyrka.

Superkul att så många kunde komma, och att inga minolta kameror blev kvarglömda på åkermarker Västragötalands län.

Nya idéer för träffar är redan på g.
Bland annat nämndes "tema Höst på Kinnekulle" och "Arn Del 2"

Jag tackar och bugar för att ni kunde komma.
Tyvärr kanske det inte blev så mycket ARN tema. Men kul va det.
Tack änn en gång.

PS: Jag lägger upp bilderna snart, länkar senare.
mvh: Adam *som oförberedd guide, arn*
 
Kul och se hur ni tolkat resan.
En annan har ju bara hunnit med att börja blanda till kemin till framkallaren.
Adams bilder från Gudhem bevisar ju att vålnader fastnar på film;-)

Kul var det, ser fram mot en uppföljning.
 
Instämmer med Hasse. Det var en kul, intensiv och lång dag. Jag landade i Västerås efter en lång och 'intensiv' koffeinstödd bilfärd. Sov till efter tolv. Ska nu posta 4 rullar, varav en från i onsdags kväll. Det var ett mycket trevligt arrangemang, som bjöd på allt man kan önska sig; ruiner, ugglor, kanelbullar, grillspett och ett vackert landskap. Mina bilder kommer lite senare - den här stofilen lever kvar i filmåldern ..... ;)

Ciao
/Staffan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.