Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware till 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har nu efter uppdateringen försökt att lägga in linskorrigeringsdata med EOS utility men när jag valt mina objektiv så låser sig programmet och enda sättet att avsluta är att stänga av kameran.
Jag har dock inte försökt göra detta innan uppdateringen heller men tänkte passa på och testa lite nu när man kan göra jpeg av sina raw så smidigt i efterhand.

Fixade sig genom en uppgradering av EOS utility
 
Hej.

Försöker lägga in firmware uppdateringen.

Men jag kan inte skriva till minneskortet från datorn.
Får felmeddelande om att jag saknar behörighet att skapa objekt.

Har provat från 2 olika datorer, båda med win7.

Någon som har en idé?

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
 
Hej.

Försöker lägga in firmware uppdateringen.

Men jag kan inte skriva till minneskortet från datorn.
Får felmeddelande om att jag saknar behörighet att skapa objekt.

Har provat från 2 olika datorer, båda med win7.

Någon som har en idé?

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

Provade med min gamla stationära som har xp och då gick det. :)
Updating in progress...

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
 
EOS Utility måste uppdateras för att innehålla rätt objektivdata att skicka till kameran, om 7D uppdaterats till 2.0.0.
 
Mic

Någon som provat köra ljud stereo med mikrofon? När jag kör utan mikrofon (bara den inbyggda) så visar det ljud rätt i båda R och L kanalerna.
Men stoppar jag sen in min mikrofon så får jag typ bara ljud i L kanalen.

Någon som har samma problem eller min mikrofon som är dålig?
 
Någon som provat köra ljud stereo med mikrofon? När jag kör utan mikrofon (bara den inbyggda) så visar det ljud rätt i båda R och L kanalerna.
Men stoppar jag sen in min mikrofon så får jag typ bara ljud i L kanalen.

Någon som har samma problem eller min mikrofon som är dålig?

För mig blir det ljud i bägge kanalerna både med den interna miken och med extern mik (Sennheiser MKE 400).
 
Jag har bara hört om en som fick brus hela tiden, även med ljudnivån max nerskruvad, om han körde med externa mikrofoner. Om det bara blir ljud på en kanal med extern mikrofon tycker jag det låter som om en kanal inte är korrekt ansluten (glapp). Den interna är ju i mono på en 7D.
 
Bara en undran.
Vad händer med inställningar man gjort när man uppdaterar?
Tex hur autofokus ska funka och hur man konfigurerat knappar osv.
 
Ingen ändring i min heller.
Det enda som ändras är klockan, för nu finns det ju mer information som ska in där.

Dessutom behöver du ladda om data för objektiv, om du har objektiv som inte täcks av standardsortimentet av data.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.