Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware för E-1 --> E-510

Produkter
(logga in för att koppla)

FranzEA

Aktiv medlem
Ni har väl sett att det släppts en ny firmware (igår 20 nov till kamerorna E-1 --> E-510?

Bland annat så får E-510 förbättrad IS, och vissa problem med fokusering när man använder EC-20 ska vara åtgärdade.
 
Jag uppdaterade gamla E-300'an till ver 1.5 och E-400 till ver 1.2. Det tog väl ca 5 min per kamera, lite nervös är man alltid med f/w uppdateringar, men det gick bra. Jag använde Master 2.04W. Det gäller att ha koll på den speciella USB-sladden bara.
 
Jag uppdaterade också igår helt utan problem.

Det låter ju bra att IS skulle bli än bättre för långa exponeringar (E510 förstås). Misstänker dock att det kan bli svårt att märka i praktiken, alldeles för många variabler.
 
Det verkar inte gå att uppdatera om man kör OSX Leopard (10.5.1). Olympus Master klagar på att man måste logga in som admin även om man är det.

Från !0.4.10 gick det bra som vanligt.

:)

R
 
"Low light focus and IS is MUCH BETTER now. just updated mine. no hunting etc...great update. well worth the 3 mins it took...

Im very very happy with my camera now.
"

skrivet av en användare av E-510 på nätet.

Låter trevligt, jag har inte riktigt hunnit testa ordentligt ännu.
 
Läste också det där, men gissar att det bara är överentusiastiska användare.
Underligt om Olympus gör en sådan förbättring utan att tala om det.
Men blir bara glad om jag blir överbevisad om motsatsen!
 
Ok, men om man går in på Olympus Sverige så står det att senaste firmware är 1.1. De kanske inte har hunnit lägga upp infon än.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.