Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ny färdigbyggd stationär PC.
- Trådstartare Svabos
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
Gå in på iNet eller Kompletts hemsida. Där finns färdigkonfigurerade datorer.
Välj en du tycker har lämplig processor och parametrar.
Tryck sedan på konfigurera-knappen.
Nu kan du lägga till o dra ifrån efter de förslag som finns i den färdigkonfigurerade datorn.
Personligen vill jag ha 3 diskar.
1 SSD systemdisk (C
1 disk för programinstallation om det är SSD eller inte beror på pengar o storlek.
disk för data (bilder osv som man vill ta backup på). Om datadisken är 1 eller 3 diskar är ointressant. Men för varje datadisk så har JAG 2 backupdiskar som förvaras på annan plats än datorn.
Grafikkort (om man nu skall ha ett) väljs främst efter dina programs rekommendationer, främst videoredigeringsprogram om du nyttjar sådant.
Idag hade jag också valt vattenkylning till processorn för att få ner ljudnivån. Men allt kostar.
Välj en du tycker har lämplig processor och parametrar.
Tryck sedan på konfigurera-knappen.
Nu kan du lägga till o dra ifrån efter de förslag som finns i den färdigkonfigurerade datorn.
Personligen vill jag ha 3 diskar.
1 SSD systemdisk (C
1 disk för programinstallation om det är SSD eller inte beror på pengar o storlek.
disk för data (bilder osv som man vill ta backup på). Om datadisken är 1 eller 3 diskar är ointressant. Men för varje datadisk så har JAG 2 backupdiskar som förvaras på annan plats än datorn.
Grafikkort (om man nu skall ha ett) väljs främst efter dina programs rekommendationer, främst videoredigeringsprogram om du nyttjar sådant.
Idag hade jag också valt vattenkylning till processorn för att få ner ljudnivån. Men allt kostar.
Katzura
Medlem
Min rekomendation skulle vara något som nedan länk på komplett, bara att konfigurera och ändra till 16GB ram så borde den hamna på totalt ca 9000 och täcka dina behov och mer.
Sedan så kan du lägga till valfritt på lagring med de 3000 som är kvar från din satta budget
https://www.komplett.se/komplett-gamer-i15-gtx-960-edition/10989
Sedan så kan du lägga till valfritt på lagring med de 3000 som är kvar från din satta budget
MichaelB
Aktiv medlem
Min rekomendation skulle vara något som nedan länk på komplett, bara att konfigurera och ändra till 16GB ram så borde den hamna på totalt ca 9000 och täcka dina behov och mer.
Går man igenom spec & ändrar lite till en vettig så hamnar man på drygt 12000:-
Detta utan lagrings & backupdisk.
Jag ändrade förvald spec men följande.
+299:- optisk enhet Samsung DVD Writer, SH-224FB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 12x, CD-R
+1889:- Intel Core i7-4790, Socket-LGA1150 Processor, Quad Core, 3.6GHz, 8MB
+521:- 16GB minne HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Black 2x8GB 1600MHz DDR3 CL10 DIMM
+1561 Samsung 850 EVO 500GB SSD SATA6.0Gbps
Summa 12770:-
Jag hade inte valt lagringsdiskar vid datorköpet pga fåtalet diskar man kunde välja bland.
Utan räkna med att köpa till minst 2st diskar storlek beroende på vad du behöver 1TB-6TB styck.
1st disk för lagring av alla dina bilder & 1st för backup.
500GB SSD disken används som system / program & importdisk.