Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
ny dator vad är viktigast?
- Trådstartare djungel
- Start datum
djungel
Aktiv medlem
Jag har kollar inet och upplägget med byggen verkar bra men det är en riktig djungel för mig. Jag hade önskat att man kunde välja lite friare och enklare på fler ställen. Jag kan t.ex. hitta en dator som jag tror duger bra för 5-6000 kr. Lägg till en SSD för 800 kr och 8 GB RAM för 800 kr och man hamnar under 8000 kr men så enkelt är det inte. Nu har jag bara tittat på intelprocessorer eftersom jag lärt mig lite om dessa. Om jag ökar mitt sökande till AMD- processorer kanske jg hittar mer?
Är det kanske helt onödigt med en i7 processor för elements och andra enklare program?
Är det kanske helt onödigt med en i7 processor för elements och andra enklare program?
Erik Schalin
Aktiv medlem
Nej
Välj en i7 MED multithread.
Det har du ALLTID nytta av oavsett vilka program du sen skall köra.
Grafikkort kan man lägga till senare men se till att nätaggregatet har tillräckligt med effekt redan när du köper datorn
Grafikkort kan man lägga till senare men se till att nätaggregatet har tillräckligt med effekt redan när du köper datorn
eskil23
Aktiv medlem
Nej
Finns det i7r utan multithread? Jag trodde det var standard sedan Core2rna. Enda nackdelen med multithreaf är att man tappar en smula flyttalsprestanda eftersom fler trådar ska dela på lika många FPU:er, men det är sällan något som man märker av.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Det HAR i alla fall funnits, o det är få i5 som har mmultithread.Finns det i7r utan multithread? Jag trodde det var standard sedan Core2rna. Enda nackdelen med multithreaf är att man tappar en smula flyttalsprestanda eftersom fler trådar ska dela på lika många FPU:er, men det är sällan något som man märker av.
Tyvärr sitter jag idag med i5 utan multithread o då spelar det ingen roll vilket häftigt grafikkort jag stoppar i. Det gör ingen skillnad.