Annons

Ny dator HJÄLP!

Produkter
(logga in för att koppla)

wilhelm.ohman

Aktiv medlem
Hej!

I dagens läge har jag en Macbook Pro 13". Jag har märkt att denna dator blir seg då jag använder Photoshop CS6.

Nu har jag tänkt köpa en stationär PC men behöver hjälp. Tänkte köpa komponenter från komplett.se och sedan låta den byggas av en kompis, men vet inte vad jag skall köpa.

Vad rekomenderar ni för grafikkort, moderkort, processor, hårdiskar (läst att man ska ha flera, ett som man installerar windows på och ett annat för t.ex. PS), minne?

Budget MAX 13 tusen (exklusive skärm).

Kolla på kompletts custom-datorpaket. De innehåller komponenter som är utvalda och testade tillsammans för att garantera kompatibilitet. Jag köpte från dom (och lät dom skruva ihop den), den fungerar helt klockrent. Har haft den i ca 9 månader och den har inte kraschat/blåskärmat en enda gång! Bästa dator jag någonsin har haft, garanterat. Nu betalade jag dock nästan 30 kkr (brutto), men mycket för att jag har 32 GB av de snabbaste RAM-modulerna, dubbla SSD-diskar (snabbaste modellen), stor lagringsdisk (snabbaste modellen), Core i7-processor (snabbaste modellen) och så vidare.

Kanske värt att nämnas att den främst köptes in för 3D-CAD (inklusive flödessimuleringar och hållfasthetssimuleringar) med _väldigt_ stora filer. För bildredigering är den våldsamt overkill.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto